رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو ساله دولت سیزدهم ۲۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده است.

شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در دو ساله دولت سیزدهم ۲۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده است که این میزان اعتبارات به غیر از اعتبارات مسئولیت اجتماعی و سایر ردیف‌ها است.

وی افزود: در بخش اعتبارات محرومیت زدایی ۲۶۳ میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شده که اولویت با طرح هایی است که باید تا پایان ۱۴۰۲ به پایان برسند.

شاهینی با اشاره به رونمایی از اسناد توسعه استان ادامه داد: سند چشم انداز و نظریه پایه و توسعه استان پس از هفت ماه کار فشرده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شده است که امیدواریم خروجی این اسناد منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد شود.

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در یک بازده زمانی یک ماه فرصت دارند این اسناد را مورد مطالعه قرار داده ونظر خود پیرامون آن را ارائه دهند تا پس از نهایی شدن برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و در اختیار دولت قرار گیرد تا راهبرد استان در همه حوزه‌ها باشد.

وی برنامه محور بودن را ضرورت اصلی و مهم فعالیت‌ها اجرای و میدانی دانست و تصریح کرد: یکی از ایراداتی که در استان وجود دارد این است که کمتر برنامه محور هستیم و اینکه برنامه مشخصی نداریم که در چه نقطه‌ای قرار داریم و قرار است به چه نقطه‌ای هم برسیم.

احمدزاده با تاکید به اینکه سیاست گذاری‌ها در استان با توجه به برنامه هفتم توسعه باشد، گفت در این سیاست گذاری‌ها دقیق مشخص شود که چه کار‌هایی انجام شود و در چهار سال اول دولت سیزدهم کار‌ها به کجا ختم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های تحولی و توسعه‌ای برای استان تاکید کرد که به زودی یاسوج به نخستین مرکز استان هوشمند تبدیل می‌شود و سیستم جاده سازی هوشمند و کار‌ها دانش بنیان باشد.

احمدزاده با بیان اینکه ما در محرومیت زدایی مصمم هستیم با اشاره به اینکه در دو ساله دولت مردمی آیت الله رئیسی اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است، گفت: برای رفع مشکل راه‌های ارتباطی مناطق محروم زیلایی و سیلاب و کلوار اعتبارات خوبی اختصاص دادیم تا راهداری اقدامات لازم در این محور‌ها را انجام دهد.

وی تاکید کرد: راه‌های روستایی مناطق محروم و دورافتاده استان هر چه سریعتر به نتیجه برسند تا در زمان بارش برف و باران شاهد انسداد این محور‌ها و قطع ارتباط روستا‌ها نباشیم.

احمدزاده بیان کرد: راهداری در ساخت پل شهید طیب، پل رودسمه و پل رود مارون اقداماتی خوبی انجام داده و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها رضایت بخش و قابل قبول است، اما در مارگون و لنده که حجم محرومیت‌ها بالا است نیازمند کار بیشتری هستیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه راه روستایی اختصاص یافته گفت: اعتبار اختصاص یافته منجر به تحول در این حوزه‌ها شود و مردم باید اقدامات ایجاد شده و تحولات در حوزه‌های راه و سایر حوزه را به عینه مشاهده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.