رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی قزوین توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان کنترل می‌شوند.

پریسا رحیمی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: اداره کل دامپزشکی استان قزوین برای ۳۵ داروخانه و ۱۰ مرکز مایه کوبی پروانه صادر کرده است که به صورت ماهیانه نحوه رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی مرتبط، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحیمی افزود: در بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز مایه کوبی نکاتی شامل مستندات خرید و فروش، تاریخ انقضاء، شرایط مناسب برودت محل نگهداری و همچنین نحوه چیدمان و نظم و ترتیب دارو و واکسن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مسئول بهداشتی در محل عرضه دارو واکسن الزامی بوده و تحویل دارو بدون نسخه دامپزشک ممنوع می‌باشد و همچنین تحویل واکسن به دامدار ممنوع بوده و می‌بایست تحویل اکیپ‌های واکسیناتور برای انجام واکسیناسیون  داده شود.

وی همچنین از جمع آوری دارو‌های غیر مجاز و بی هویت در داروخانه‌ها خبر داد و افزود: کلیه دارو‌ها و واکسن‌های موجود در این مراکز می‌بایست در سامانه توزیع دارو و واکسن ثبت شده باشند در غیر اینصورت بر اساس دستورالعمل های زیست محیطی معدوم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.