معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پرداخت ۲۶۶ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و باغداران استان پیش بینی و مصوب شده است.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بیمه محصولات کشاورزی گفت: پرداخت ۲۶۶ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و باغداران استان پیش بینی و مصوب شده که از این میزان تاکنون مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان نهایی شده است.

وی یادآور شد:این پرداخت بیمه شامل محصولات زراعی و باغی در استان می‌باشد.

راه انجام با بیان اینکه استان قزوین در سطح کشور بالاترین ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی را دارد افزود: نفوذ بیمه کشاورزی بایستی در استان در همه زیر بخش‌های کشاورزی و در همه مناطق استان بیشتر شود و تحت پوش بیمه قرار گیرد، زیرا استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورز همواره با حوادث طبیعی و اقلیمی گوناگونی روبروست و بیمه محصولات کشاورزی ابزار مدیریتی مناسبی برای کاهش میزان خسارت است.

راه انجام بر لزوم اهمیت تشویق و ترغیب کشاورزان و باغداران برای بیمه محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد.

این مسئول همچنین به اهمیت اجرای طرح کشاورزی قرار دادی در مزارع استان اشاره کرد و بر اهمیت همکاری بیشتر کارگزاری‌های بیمه محصولات کشاورزی برای اجرای بهتر این طرح و بیمه محصولات طرح تاکید کرد.

راه انجام گفت: کشاورزان برای اجرای طرح کشاورزی قرار دادی نسبت به عقد قرار داد اقدام کنند تا از ۲۰ درصد تخفیف بیمه برخوردار شوند که وجه آن نیز در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید کسر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار