دبیرخانه شهر ملی ملّه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در خوسف افتتاح شد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح دبیرخانه شهر ملی ملّه بر انجام تبلیغات فرا استانی و ملی برای معرفی پارچه ملّه تأکید کرد. 

او با بیان اینکه ملّه خوسف می‌تواند یک برند برای میراث فرهنگی خراسان جنوبی باشد، افزود: این دبیرخانه باید زنده و پویا باشد تا هنرمندان ملّه باف بتوانند به آن مراجعه کنند. 

اشرفی ضمن تأکید بر انجام کار‌های ابتکاری و تزئینی بر روی پارچه‌های ملّه در جهت بازار پسندی، عنوان کرد: باید از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بومی شهرستان خوسف بر روی ملّه استفاده شود تا ارزش آن دو چندان شود. 


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خواستار حک شدن شناسنامه و هویت پارچه ملّه بر تولیدات شد و تصریح کرد: دبیرخانه شهر ملی ملّه باید به مکانی برای حضور ملّه بافان و فعالان این هنر تبدیل شود.

حسینی فرماندار شهرستان خوسف در این مراسم گفت: همه مسئولان و هنرمندان در هفته فرهنگی خوسف پای کار آمدند تا داشته‌های غنی این شهر در تمام حوزه‌ها به همه معرفی شود.

او با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملّه بافی در هفته فرهنگی این شهرستان افزود: دبیرخانه ملّه به منظور پیگیری جهانی شدن ملّه خوسف، آموزش تخصصی ملّه بافی، نظارت بر کیفیت و میزان تولیدات و هماهنگی بین هنرمندان ملّه باف با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

همچنین در هفته فرهنگی خوسف از پلاک ماندگار منزل هنرمند ملّه بافی مرحومه صغری طحان با حضور مسئولان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار