اجرای ۲۰۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در نهاوند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: به منظور گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ۲۰۰ عنوان برنامه مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود.

میلاد امینیان گفت: از هفته کتاب سال گذشته تاکنون بیش از برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد که رونمایی از تمبر گونه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ذیل کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، تولید محتوا‌های خلاقانه از جمله پادپخش آوای پایداری، بزرگترین رونمایی کتاب در غرب کشور با رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب به صورت همزمان از جمله این برنامه‌ها بود.

او گفت: مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه کتابخوانی «عمود ۱۴۰۰» و «طوفان الاقصی»، برنامه‌های مختلف معرفی کتاب‌های مفید، نشست‌های کتابخوان، برگزاری متفاوت و خلاقانه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در تمامی بخش‌ها از جمله برنامه‌هایی بوده که طی این مدت در شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: رشد ۱۲۵ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان، تجلیل از خانواده معظم شهدا به عنوان یک رکن در اجرا مراسم‌های کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب و ویژه برنامه‌های مناسبتی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شهرستان عنوان کرد.

امینیان ضمن گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با شعار «آینده خواندنی است» و تجلیل از مقام کتابداران فعال شهرستان، گفت: برای هفته کتاب امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی پیش‌بینی شده است.

او به مهمترین برنامه‌های در دست اجرا اشاره کرد وگفت: کلنگ‌زنی کتابخانه جدید نهاوند با پیگیری نماینده، فرماندار نهاوند و حمایت بانک پاسارگاد، نشست بصیرتی حکمرانی، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی کتاب در کتابخانه‌ها و خوشنویسی در کنار برنامه‌های دیدار کتابداران با امام جمعه شهرستان و غبارروبی گلزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلابی ایشان از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند از دیگر برنامه‌های قابل اجرا طرح "ایل من با من بخوان" است که با حضور عشایر و در داخل چادر‌ها انجام می‌شود و بر اساس آن یک بسته فرهنگی شامل نقل داستان، اجرای احکام و برگزاری مسابقات فرهنگی برای عشایر اجرا خواهد شد.

امینیان برگزاری مسابقه کتابخوانی را از دیگر عناوین برنامه‌های هفته کتاب دانست و گفت: طی این هفته مسابقه کتابخوانی از کتاب بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و همچنین عملیات طوفان‌الاقصی در فضای مجازی اجرا می‌شود که اطلاع‌رسانی آن انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.