یک شرکت دانش بنیان موفق به دستیابی فناوری ساخت ازون شده که تمام معایب کلر را جایگزین مزایای خود کرده است.

علی ستوده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: امروزه تعداد بی‌شماری از استخر‌های عمومی و خصوصی، پارک‌های آبی و استخر‌های هتل‌ها از فناوری ازون استفاده می‌کنند؛ چرا که در مورد کلر و ترکیبات جانبی سرطان زای حاصل از واکنش‌های آن و مشکلات آن برای سلامت مثل خشکی پوست، تشدید اگزما، تغییر رنگ و خشکی مو، آگاه هستند.

او گفت: ازون برخلاف کلر ترکیبات فرعی مضر و سرطان زا مانند تری‌هالو‌متان‌ها را تولید نمی‌کند و در همه واکنش‌ها مهم‌ترین باقیمانده پس از ازوناسیون، اکسیژن است که ثمره آن افزایش اکسیژن محلول در آب و در نتیجه افزایش کیفیت آب استخر‌ها است.

او افزود: ازون با کمک به انعقاد مواد آلی موجب افزایش عملکرد فیلتر‌های شنی در حذف مواد کلوئیدی ریز گشته و باعث حذف جاروکشی کف استخر‌ها نشده و محلول در آب اثرات آزاردهنده کلر روی چشم، گوش، پوست و بینی را ندارد.کاهش قابل ملاحظه مصرف آب به دلیل عدم نیاز به تعویض آب استخر، جلوگیری از خوردگی تاسیسات و رسوب کربنات کلسیم بر روی کاشی‌ها، از بین بردن بو و هوای سالن، از بین بردن تمامی میکروارگانیسم‌ها حتی هپاتیت و وبا، هزینه نگهداری پایین و افزایش شفافیت و زلالی آب از دیگر مزایای استفاده از ازون در آب استخر است.

ستوده بیان کرد: ازون با توجه به خاصیت اکسید کنندگی قوی قادر به از بین بردن انواع جلبک‌ها است. ازوناسیون آب‌های آلوده شده با جلبک سبب اکسیداسیون و شناور شدن جلبک در سطح آب می‌شود. ازن همچنین متابولیک‌های محصولات جانبی تولید شده توسط جلبک را اکسید و حذف کرده و در نتیجه باعث حذف طعم و بو خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ازون در از بین بردن ویروس‌ها بسیار شگفت انگیز بوده و حتی در غلظت‌های باقی‌مانده بسیار پایین نیز می‌تواند ویروس‌های بیماری‌زا مثل هپاتیت، کرونا و انواع آنفولانزا را از بین ببرد.

برچسب ها: دانش بنیان ، استخر ، کلر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
ازون زنی یک فرآینده بالای یک قرن است که در آلمان و کشورهای اروپایی استفاده میشه این کجاش اختراع هست یک قرن از دنیا عقبیم
آخرین اخبار