در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از فناوری ازون به جای کلر در آب استخرها توسط دانش بنیان ها

یک شرکت دانش بنیان موفق به دستیابی فناوری ساخت ازون شده که تمام معایب کلر را جایگزین مزایای خود کرده است.

علی ستوده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: امروزه تعداد بی‌شماری از استخر‌های عمومی و خصوصی، پارک‌های آبی و استخر‌های هتل‌ها از فناوری ازون استفاده می‌کنند؛ چرا که در مورد کلر و ترکیبات جانبی سرطان زای حاصل از واکنش‌های آن و مشکلات آن برای سلامت مثل خشکی پوست، تشدید اگزما، تغییر رنگ و خشکی مو، آگاه هستند.

او گفت: ازون برخلاف کلر ترکیبات فرعی مضر و سرطان زا مانند تری‌هالو‌متان‌ها را تولید نمی‌کند و در همه واکنش‌ها مهم‌ترین باقیمانده پس از ازوناسیون، اکسیژن است که ثمره آن افزایش اکسیژن محلول در آب و در نتیجه افزایش کیفیت آب استخر‌ها است.

او افزود: ازون با کمک به انعقاد مواد آلی موجب افزایش عملکرد فیلتر‌های شنی در حذف مواد کلوئیدی ریز گشته و باعث حذف جاروکشی کف استخر‌ها نشده و محلول در آب اثرات آزاردهنده کلر روی چشم، گوش، پوست و بینی را ندارد.کاهش قابل ملاحظه مصرف آب به دلیل عدم نیاز به تعویض آب استخر، جلوگیری از خوردگی تاسیسات و رسوب کربنات کلسیم بر روی کاشی‌ها، از بین بردن بو و هوای سالن، از بین بردن تمامی میکروارگانیسم‌ها حتی هپاتیت و وبا، هزینه نگهداری پایین و افزایش شفافیت و زلالی آب از دیگر مزایای استفاده از ازون در آب استخر است.

ستوده بیان کرد: ازون با توجه به خاصیت اکسید کنندگی قوی قادر به از بین بردن انواع جلبک‌ها است. ازوناسیون آب‌های آلوده شده با جلبک سبب اکسیداسیون و شناور شدن جلبک در سطح آب می‌شود. ازن همچنین متابولیک‌های محصولات جانبی تولید شده توسط جلبک را اکسید و حذف کرده و در نتیجه باعث حذف طعم و بو خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ازون در از بین بردن ویروس‌ها بسیار شگفت انگیز بوده و حتی در غلظت‌های باقی‌مانده بسیار پایین نیز می‌تواند ویروس‌های بیماری‌زا مثل هپاتیت، کرونا و انواع آنفولانزا را از بین ببرد.

برچسب ها: دانش بنیان ، استخر ، کلر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
ازون زنی یک فرآینده بالای یک قرن است که در آلمان و کشورهای اروپایی استفاده میشه این کجاش اختراع هست یک قرن از دنیا عقبیم
آخرین اخبار