مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: غلب واحد‌های صنعتی استان با مشکل تامین مواد اولیه، نقدینگی و تسهیلات مواجه هستند.

فضل الله رحمتی در آیین تکریم فعالان اقتصادی استان در حضور وزیر صمت گفت: چهارمحال و بختیاری با یک درصد مساحت کشور توانسته ۱.۳ دهم درصد سرمایه گذاری‌های کشور را داراست.

 مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر هزار و ۱۴ واحد صنعتی فعال، ۵۷ هزار واحد صنفی فعال و ۱۵۶ معدن در استان فعالیت دارند که در مجموع جایگاه هفدهم صنعت کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از محصولات تولیدی از جمله چادر مشکی، ورق‌های گالوانیزه فولادی، فرآورده‌های نسوز، خوراک آبزیان و نساجی دارای جایگاه شاخص کشوری هستیم، گفت: با رایزنی با هلدینگ‌های بزرگ مانند ایدرو؛ ایمیدرو؛ شستا و ... صنعت استان شاهد تحولات جدیدی خواهد شد.

رحمتی گفت: در چهارمحال و بختیاری با تدوین چهار زنجیره ارزش در حال توسعه و تکمیل زنجیره‌های صنعتی هستیم.

وی گفت: هم اکنون زنجیره آبزیان در استان تکمیل شده و واحد‌های صنعتی استان ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کنند و تنها واحد فراوری بادام مامایی کشور در استان زنجیره بادام را تکمیل کرده و با تکمیل زنجیره فولاد انواع ورق‌های گالوانیزه آهن اسفنجی شمش و بیلت تکمیل و تولید شده است و با توجه به اینکه ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در مجموعه‌های نساجی استان تامین میشود، زنجیره ارزش نساجی اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دغدغه‌های فعالان اقتصادی گفت: اغلب واحد‌های صنعتی استان مشکل تامین مواد اولیه، نقدینگی و تسهیلات را دارند و گاه به دنبال تصویب قوانین جدید دچار سختی دوچندان خواهند شد.

برچسب ها: صنعت ، وزیر صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار