در آیین ملی بزرگداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری پنج عنوان برتر را کسب کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل در آیین ملی بزرگداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب خوش درخشید و پنج عنوان برتر در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور را از آن خود کرد.

احمد فرهادی بابادی افزود: کسب عنوان انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کشور از سوی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردل از جمله دستاورد‌های کسب شده در این آیین بود.

وی ادامه داد: لیلا کیانپور نیز در این آیین به عنوان کتابدار برتر و پروین رییسی به عنوان مسئول برتر کتابخانه روستایی معرفی شدند و اسحاق رمضانی‌نژاد عنوان برتر را در خصوص رابط فرهنگی برتر در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور و شهین ریاحی نیز عنوان نیروی برتر پشتیبان در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور را کسب کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶۲ باب کتابخانه و پیشخوان کتاب با زیربنای بیش از ۲۵ هزار متر مربع در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ باب کتابخانه در مناطق روستایی و مابقی در شهر‌ها فعال هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و در طول سال چندین کتاب به امانت می‌گیرند، گفت: ۲۵۰ هزار کد ملی در سایت نهاد کتابخانه‌های استان ثبت شده است.

به گفته وی، در کتابخانه‌های عمومی استان علاوه بر امانت کتاب، کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های درس، نقد کتاب، معرفی کتاب نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده می‌شود که سرانه امانت کتاب در استان نیم کتاب به ازای هر فرد است.

فرهادی یادآور شد: سالانه نزدیک به ۴۰ هزار جلد کتاب جدید با موضوعات مختلف و در ۱۰ رده بندی به کتابخانه‌های استان ارسال می‌شود که با توجه به موقعیت کتابخانه ممکن است استقبال از کتابخانه و کتاب‌های مختلف متفاوت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار