استاد اقتصاد و کارآفرینی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : عوامل اجتماعی، فرهنگی بیشتر از شاخص‌های اقتصادی مانند تامین مالی بر روند تشدید بیکاری در استان کرمانشاه تاثیر گذار بوده است.

یوسف محمدی‌فر استاد اقتصاد و کارآفرینی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست علمی - تخصصی راهکار‌های مواجهه علمی با پدیده بیکاری استان کرمانشاه که بصورت وبینار برگزار شد؛ به آمار بیکاری استان با میانگین کشور در سال‌های ۸۴ و ۹۵ اشاره کرد و گفت : در این ۱۱ سال؛ نرخ بیکاری استان کرمانشاه با میانگین کشوری از سه و نیم درصد به ۱۰ درصد رسیده یعنی فاصله آن به سه برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه در بررسی روند تشدید بیکاری استان باید به زمینه‌های اصلی آن بپردازیم گفت: بیکاری به مثابه یک پدیده اجتماعی ذاتا عوامل متعدد و چند متغییر در آن دخیل است و صرفا عوامل اقتصادی دخیل نیست.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در پژوهشی که انجام شده، عوامل تشدید بیکاری در استان کرمانشاه بیشتر عوامل فرهنگی مانند ضعف فرهنگ کار، اجتماعی قومی و قبیله ای، مدیریتی، اداری و عوامل کیفیت آموزش مهارت کار تاثیرگذار بوده تا مسائل اقتصادی.

محمدی‌فر با اشاره به مهاجرت نیروی کار استان به دیگر استان‌ها گفت: همین امر باعث شده واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ای استان با مشکل نیروی کار متخصص مهار مواجه شوند و این نه تنها کارخانه‌های استان بلکه سرمایه گذاری در استان را به خاطر نبودن نیروی کار با کیفیت مختل می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.