رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران در بیشتر نواحی و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان می‌شود.

آقای امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای فعالیت متناوب سامانه بارشی از امروز تا عصر جمعه ادامه می‌یابد و در این بازه زمانی جوی نسبتا ناپایدار در استان آذربایجان شرقی حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه روز جمعه است اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش نسبتا شدید، غرش آذرخش و احتمال خیزش گرد و خاک می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش و مه و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس علاقمندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید در این مدت احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.