بنای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ تخریب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ و در روستای برندق خبر داد.

نعمت اله جوانمردی گفت: در پی شکایت این اداره در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز انجام شده در ییلاق برندق و بعد از سیر مراحل قانونی و با صدور رای دادگاه مبنی بر تخریب بنای غیر مجاز و اعاده به وضع سابق، بنای فوق با حضور نماینده دادستان و عوامل نیروی انتظامی بخش خورش رستم و ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست خلخال تخریب و به وضع سابق اعاده گردید.

او افزود: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی، می‌تواند با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ محیط زیست تماس حاصل نموده و اطلاعات و گزارش خود را ارائه نمایند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هر شخص یا نهادی بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذیصلاح دیگر مبادرت به عملیاتی نماید که موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی گردد یا اقدام به هرگونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور نماید به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود و دادگاه حسب مورد رای رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا اعاده وضع به حال سابق صادر می‌نماید.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از مهم‌ترین مناطق تحت مدیریت استان اردبیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.