رتبه سوم خراسان رضوی در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در آخرین رتبه‌بندی که سه ماهه ابتدایی سال را مقایسه کرده بود، پس از تهران و شیراز در رتبه سوم قرار گرفتیم.

خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در اعلام رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو بستگانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند در خراسان رضوی به عدد ۷۰ درصد رسیده‌ایم، گفت: این اتفاق خوبی است که از سال ۱۳۸۲ که موضوع اهدای عضو به صورت جدی در استان دنبال می‌شود، از رقم ۲۰ یا ۳۰ درصد رضایت خانواده‌ها به ۷۰ درصد رسیده‌ایم و این نتیجه اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی‌هایی بوده که در این زمینه صورت گرفته است؛ اما به نظرم برای اینکه ۳۰ درصد باقیمانده را نیز همراه این ۷۰درصد کنیم، باید تلاش زیادی انجام شود و این نیازمند همراهی بیشتر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم است.

او همچنین در خصوص تعداد نفراتی که از ابتدای سال اعضای بدنشان به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شده، افزود: از ابتدای سال تا امروز ۹۸ مورد مرگ مغزی در استان به اهدای عضو رسیده که اعضای بدن این افراد به ۳۷۷ نفر از بیماران نیازمند به پیوند، جان دوباره بخشیده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این هشت ماه به ۶۸ نفر کلیه، ۵۰ نفر کبد، ۱۵۴ نفر قرنیه، ۱۲ نفر قلب، ۷۷ نفر قسمتی از پوست، ۶ نفر پیوند کلیه و پانکراس، یک نفر کلیه و کبد پیوند شده و ۹مورد نیز ارسال کبد اهداکننده را به شیراز برای پیوند در آن شهر داشتیم.

خالقی از آمار ۱۰۰ هزار نفری داوطلبان برای اهدای عضو پس از مرگ خبر داد و بیان کرد: این داوطلبان از سال ۸۲ تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.