استاندار قزوین گفت: برای احیاء دشت قزوین نگاه همه جانبه وجود دارد و در کنار اقدامات پژوهشی و مطالعاتی، موضوعات به صورت کاملا اجرایی دنبال می‌شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای احیاء دشت قزوین در ستاد احیاء نگاه همه جانبه وجود دارد و در کنار اقدامات پژوهشی و مطالعاتی، موضوعات به صورت کاملا اجرایی دنبال می‌شود، روندی که امیدواریم در یک بازه زمانی مناسب منجر به نتایج مطلوب شود.

اعلایی افزود: نگاه مجموعه مدیریتی استان قزوین بر این است که احیا دشت قزوین در حوزه میدان اتفاق بیفتد و نتایج مشخصی در این حوزه به دست بیاید.

وی با بیان اینکه دشت قزوین قدمت تاریخی بسیار بالایی دارد، افزود: براساس نظریات کارشناسان، فروپاشی تمدنی از ۲ حوزه آب و محیط زیست اتفاق خواهد افتاد و نباید اجازه داد دشت قزوین از این دو بخش متضرر شود.

اعلایی گفت: عدم مدیریت در مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی و عدم بهره وری آب در این حوزه از جمله چالش‌های مهم در این بخش می‌باشد و اگر مدیریت درستی در این حوزه صورت نگیرد به طور قطع با چالش‌های جدی روبرو خواهیم شد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین با جدیت تمام به دنبال ارتقاء ضریب تبدیل آب به درآمد و اجرای طرح بازار آب است، موضوعی که تا به امروز با پیشرفت‌های مناسبی هم همراه بوده است و باید تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای آب باید ارزش جانشینی تعریف شود، اظهار داشت: تا زمانی که برای آب ارزشی جانشینی تعریف نشود نمی‌توان اثرگذاری مطلوبی را در این حوزه شاهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.