نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید حلقه وصلی میان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با حوزه صنعت ایجاد شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با امیر دایی ‎صراف مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی، مهارت را کلید مفقوده اشتغال‎زایی دانست و گفت: این که مهارت آموزان یک رشته خاص توسط صاحبان صنایع از پیش استخدام شوند بسیار خوب است، اما مهارت آموزی هم باید منطبق بر نیازسنجی عرصه کار و صنعت باشد.

وی افزود: نیروی انسانی نخبه و بامهارت فنی و حرفه‌ای باید در شهرک‌های صنعتی، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی فعالیت کنند و نباید بودجه برای ساخت و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای هزینه شود، اما در نهایت مهارت آموزان با وجود کسب مهارت‌های مؤثر در بازار آزاد بدون حمایت رها شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی از تراکم امکانات در شهر‌های بزرگ گفت: اگر بر مهارت آموزی جوانان مناطق محروم و شهرستان‌های کم‌برخوردار استان تمرکز صورت بگیرد، به‌تدریج سرمایه‌گذاران نیز ترغیب می‌شوند برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این مناطق، خط تولید خود را در این نقاط ایجاد کنند.

وی افزود:همین مسئله نیز به‌موازات اشتغال‎زایی، به رونق تدریجی بخش‌های کم برخوردار و محروم می‌انجامد و به همین سبب آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در عرصه محرومیت زدایی هم به میدان بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.