وزیر دفاع فرانسه در بحبوحه جنگ غزه برای رایزنی درمورد امنیت منطقه به خاورمیانه سفر می‌کند.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال درخواست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، سفری به غرب آسیا (خاورمیانه) را آغاز می‌کند تا درباره وضعیت غزه و امنیت منطقه با سران کشور‌ها گفتگو کند.

لکورنو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سفر از مصر آغاز می‌شود و پس از آن در منطقه خلیج فارس ادامه می‌یابد. این سفر روز جمعه در اسرائیل به پایان می‌رسد.» 

گفته می‌شود این نخستین سفر وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه از سال ۲۰۰۰ به اراضی اشغالی است.

پیش از این امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بار‌ها خواستار توقف درگیری‌ها در نوار غزه شده بود. علاوه بر این، فرانسه در حرکتی فریبکارانه میزبان کنفرانسی برای کمک‌های بشردوستانه به غزه در پاریس بود.

سیاست خارجی امانوئل مکرون و رویکرد و مواضع اخیر او در قبال اسرائیل و جنگ غزه، منجر به ایجاد انتقاد‌های فراوان سفرا و دیپلمات‌های فرانسه در خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. 

روزنامه فرانسوی «فیگارو»، امروز سه شنبه در گزارشی نوشت: «ده‌ها دیپلمات فرانسوی در خاورمیانه و شمال آفریقا با ارسال «یادداشت مشترک» به وزارت خارجه این کشور نارضایتی و خشم خود را از مواضع مکرون در حمایت از اسرائیل که به شیوه‌ای بی‌سابقه در دیپلماسی فرانسه در قبال اسرائیل و جهان عرب اتخاذ شده است، ابراز کرده‌اند.» 

سفرا و دیپلمات‌های فرانسوی، ضمن ابراز تاسف از چرخش ناگهانی فرانسه از موضع معتدل به طرفداری از اسرائیل در جنگ غزه، از عمیق‌تر شدن بی‌اعتمادی جهان عرب به فرانسه که ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد، ابراز نگرانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار