فاضلی گفت: شرکت‌های دارویی قبلا با ارز ۴۲۰۰ تومانی شیرخشک را خریده‌اند و آن را انبار کرده‌اند لذا چنین آسیبی نمی‌تواند به یک‌باره به‌وجود بیاید.

ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود و گرانی شیرخشک در کشور گفت: هروقت یک تغییر ناگهانی برای یک نیاز اساسی و حیاتی روزانه جامعه به‌وجود آید عوارضش بعدا پدیدار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو سال پیش در صحن علنی به‌صورت ناگهانی شاهد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید دارو و مواد غذایی بودیم، ادامه داد: ما هم شیرخشک، هم دارو و هم برخی مواد غذایی را وارد می‌کنیم البته برخی مواد اولیه دارو و غذا را هم وارد می‌کنیم و در داخل کشور آن محصول را می‌سازیم که هر کدام یک مکانیزم دارد.

نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس اظهار کرد: با گرانی‌های رخ داده مکانیزم تولید دارو و ثبات بازار مورد سوال قرار گرفت البته خیلی از داروساز‌ها و کارخانه‌دار‌ها صادق هستند و به فکر سلامت جامعه هستند و نه اقتصاد خود، اما گاهی اوقات آسیب‌پذیری وجود دارد و برخی آن را رعایت نمی‌کنند و وقتی این امر رعایت نشود شما سیستمی را بهم می‌زنید که قبلا در یک زمان بلندمدتی باثبات و پاسخگو بوده است، اما وقتی این سیستم بهم می‌خورد بحرانش یک الی دو سال دیگر به‌وجود می‌آید و موضوعی که الان برای شیرخشک به‌وجود آمده در این قالب است. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: شرکت‌های دارویی قبلا با ارز ۴۲۰۰ تومانی شیرخشک را خریده‌اند و آن را انبار کرده‌اند البته نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما یک‌دفعه نمی‌تواند چنین آسیبی در حوزه دارو و شیرخشک به‌وجود بیاید.

وی اظهار کرد: علت اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداشتیم به‌دلیل ضعف در نظارت بود که می‌گفتیم قاچاق معکوس انجام می‌شود، اما الان ضعف در نظارت را گسترده کردیم، چون وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را برمی‌داریم قضیه برعکس می‌شود چراکه اول باید ارزی که به یک شخص خاص داده می‌شد به استناد ارز تعلق گرفته به وی باید از او دارو، شیرخشک و غذا می‌خواستیم، اما الان باید به‌صورت غیرمشخص بر آن نظارت کرد و در عین حال گرانی، کمیابی دارو و شیرخشک به‌وجود می‌آید که این‌ها عوارض آن تصمیم ناگهانی برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

ملک فاضلی بیان کرد: ممکن است برخی شرکت‌ها شیرخشک را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد و آن را دپو کرده باشند. 

نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس تصریح کرد: برای دارو و شیرخشک در درازمدت ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادند، اما نتوانستند آن را کنترل کنند و بعد خواستند معادل ارزی آن را بدهند، اما با چه آیتمی می‌خواهند آن را بدهند، چون این را هم نمی‌شود کنترل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
همه مسئولینی که سنگ جلوپای ملت میندازن باید رصد اطلاعاتی بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
مقصر کسانی هستند که با ایجاد چند نرخی ویارانه پنهان زمینه را برای فساد و بیعدالتی و فقر پدید می آورند،آدم زنده وکیل وصی نمیخواد سهم هر کس را نقدا به خودش بدهید واینقدر داستان درست نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
مقصر کسانی هستند که با ایجاد چند نرخی ویارانه پنهان زمینه را برای فساد و بیعدالتی و فقر پدید می آورند،آدم زنده وکیل وصی نمیخواد سهم هر کس را نقدا به خودش بدهید واینقدر داستان درست نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
ردصلاحیتش کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
تف به شرف نداشته تون که حتی به بچه هم رحم نمی‌کنید. اگر دست چندتا از این محتکران بی شرف قطع می شد اینجور نبود. من برای برادرزاده یتیمم چندماه شب و روز دنبال شیرخشک بودم که از گرسنگی نمیره. تف به این شرف و مدیریتون فقط
France
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
رییس اتاق تعاون کشور رو بخاطر همین دستگیر کردید
Iran (Islamic Republic of)
مارادو
۰۷:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اگر در حکومتی که علی الگو و اسو آن است چرا این افراد را به دار نمی آویزید هر روز یک جور فشار بر مردم هر روز یک نمونه سر در می آورد در این کشور هر کس هر چه خواسته انجام داده تا مردم را نسبت به نظام و رهبری بدبین کند و همه چیز را هم بر گردن رهبری و روحانیت می اندازن چرا به حسابشان نمی رسید . امروز یکی فردا دیگری تا کی یه روز سیب زمینی یه روز ماکارونی یه روز روغن یه روز مرغ یه روز خودرو یه روز مسکن یه روز خیار سبز .............................. .
آخرین اخبار