یک تحلیل‌گر نظامی تاکید کرد صهیونیست‌ها ابتدا فریاد می‌زنند، اما امتیازات مختلفی به حماس خواهند داد.

سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی و راهبردی، با تمجید از سخنان ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در غزه، گفت: اسرائیل در جنگ خود علیه نوار غزه و جنبش مقاومت اسلامی حماس ابتدا داد و قال خواهد کرد اما امتیازات مختلفی خواهد داد. 

براساس گزارش الجزیره، الدویری در تحلیل نظامی خود توضیح داد که نبرد کنونی یک نبرد گزنده است و رژیم صهیونیستی تحت فشار جامعه بین المللی در همه سطوح اقتصادی و سیاسی امتیازاتی خواهد داد.

وی با تمجید از محتوای سخنان ابوعبیده به ویژه اعلام وی مبنی بر انهدام ۲۰ خودروی جنگی رژیم صهیونیستی در عرض ۴۸ ساعت، توضیح داد که این بدان معناست که ۱۰ خودرو در یک روز منهدم شده است و با توجه به نابرابری در موازنه قوا آن را درصد بالایی توصیف کرد.

الدویری همچنین از خواسته‌های گردان‌های القسام در مذاکرات جاری بر سر یک توافق کوچک بشردوستانه، به‌ویژه بعد از آتش‌بس ۵ روزه که بر اساس آن تمام کمک‌ها به مناطق مختلف نوار غزه وارد می‌شود، ستایش کرد.

الدویری همچین به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک پیام قوی فرستاد و به او گفت: سران تاریخی اسرائیل که قبل از شما آمده بودند، مانند اسحاق شامیر، اسحاق رابین و آریل شارون، از شما قوی‌تر بودند ولی قادر به از بین بردن حماس نبودند، بنابراین آینده از آن من (مقاومت) است، نه شما.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
احتمالا امتیاز ابیاری زمین خاکی های مانده از غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
امتیاز نابود شدن و محو شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
مگه حماس هنوز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
خدایا هر چه زودتر شر نتانیاهو و دیگر آدم کشان را از سر مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین کم کن
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۸:۰۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
حماس پیروز است و نابود شدنی نیست
Germany
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
به نظرم حتما به پرشک خوب مراجعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
اسراییل حماس رو نابود میکنه و غزه رو میگیره. بهتره مردم غزه برن کشورهای همسایه زندگی کنند و غزه رو تحویل به اسراییل دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
لطفا چرت و پرت نگو اسرائیل خیلی غلط بکند غزه را بگیرد این اسراییل غاصب و آدم کش است که هرچه زودتر باید بساطت کثیفش را از سرزمین فلسطین جمع کند و برود به همان جایی که از آنجا آمده اصلا برود به جهنم ، شما هم اگه دلت به حال اسرائیل کودک کش می سوزه برو با اونها به جهنم
آخرین اخبار