رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی رتبه سوم کشوری در تولید ماهی را دارد

شهبازی گفت: این استان با تولید ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی مقام سوم کشوری را در زمینه تولید ماهی در منابع آب‌های داخلی را دارد.

خسرو شهبازی رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی در دریاچه‌های پشت سد و رودخانه‌ها، مقام سوم کشوری را در زمینه تولید ماهی در منابع آب‌های داخلی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی با دارا بودن ۲۶ دریاچه پشت سد و بیش از ۳۰ رودخانه دائمی و فصلی به عنوان دومین استان پرآب کشور مطرح بوده و از نظر شیلاتی نیز یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی در منابع آبی کشور است.

شهبازی اضافه کرد: همچنین این استان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و گرمابی یک قطب مهم در کشور است و در حال حاضر ۴۲۰ مرکز و مزرعه آبزی‌پروری در استان فعال بوده و تولید آبزیان استان به ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته است.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، از مراکز مهم تولید ماهی استان می‌توان به دریاچه‌های پشت سدارس، سد ماکو، سدارس ۲، سد قیقاج، سد حسنلوی نقده و سد بوکان و همچنین رودخانه‌های زینه رود، سمینه رود، زاب و مهاباد چای اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.