رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: نهمین اجلاس استانی نماز فردا چهارشنبه به میزبانی شهرستان تفت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: نهمین اجلاس استانی نماز  فردا ۲۴ آبان  به میزبانی شهرستان تفت،در محل مصلای نماز این شهر برگزار می‌شود و با ویژه برنامه‌هایی همراه است. 

او ادامه داد: اجلاس استانی نماز در سال جاری با شعار «نماز، نسل نو با رویکرد بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» و با حضور مسئولان استان و شهرستان از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

موسوی، هدف از برگزاری اجلاس نماز را علاوه بر ترویج فرهنگ نماز، ارائه گزارش از برنامه‌های نماز، ضعف‌ها و کمبود‌هایی که در مساجد، مدارس، جاده‌های بین راهی، کارخانجات در سطح استان وجود دارد، برشمرد و افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به صورت وبیناری در زمینه نماز سخنرانی خواهند کرد.

او ادامه داد: تقدیر از ادارات برگزیده در حوزه نماز در ارزیابی که در سال انجام شده و تقدیر ویژه از ۴۰ دستگاه برتر و دریافت لوح استاندار و تجلیل از نمونه‌های نمازی در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به برپایی میزخدمت در حاشیه اجلاس استانی بیان کرد: سال گذشته ۴۵ نفر از مدیران و مسئولان استانی در حاشیه اجلاس در قالب میز خدمت حضور یافتند که حدود ۳۰۰ نفر مراجعه داشتند و امسال نیز از ساعت ۸ الی ۹ صبح، مشکلات مردم را مورد بررسی قرار می‌دهند.


موسوی یادآور شد: اجلاس کشوری نماز هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال سی‌اُمین اجلاس کشوری، نیمه دوم آذرماه در زنجان برگزار می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز و نمازخانه‌ساز برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این مجمع، ساخت مسجد در مناطق محروم و دورافتاده، یا تعمیر مساجد، ساخت نمازخانه مدارس و نمازخانه بین‌راهی است.

موسوی با اشاره به کمبود‌هایی که در این حوزه وجود دارد بیان کرد: اکنون در استان روستای بدون مسجد نداریم، ولی شهرک‌هایی که جدیدالاحداث هستند، برخی بدون مسجد بوده و یا شهرکی ساخته می‌شود که مسجد جوابگوی منطقه نیست. 

او افزود: کمتر از ۵۰ مدرسه در استان نمازخانه ندارد البته در برخی مشاهده می‌شود نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده است. سال گذشته حدود ۶ هزار متر از نمازخانه‌های مدارس به همت خیران، ادارات و نوسازی مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شد و کمتر از ۱۰ هزار متر دیگر نیاز است تا مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه زمینه و جذابیت لازم برای اقامه نماز باید فراهم شود گفت: متأسفانه گاهی دیده می‌شود نمازخانه‌ها مجهز و جذابیت لازم را ندارند و لذا اگر در زمینه سخت افزاری و کیفیت‌بخشی به نمازخانه‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد، شاهد استقبال بیشتری بویژه در مدارس خواهیم بود.

او با اشاره به توجه به اهمیت زنگ نماز در مدارس بیان کرد: متأسفانه در برخی مدارس به این زنگ توجه لازم صورت نمی‌گیرد و زمان نماز را به کلاس درس اختصاص می‌دهند. همچنین حضور مربیان و مدیر مدرسه هنگام نماز می‌تواند در جذب دانش آموزان مؤثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.