رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۲۵۷ داوطلب در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۳۶۳ نفر در استان یزد به صورت قطعی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۲۵۷ نفر تایید صلاحیت، ۴۸ نفر عدم تایید صلاحیت، ۵۱ نفر عدم احراز صلاحیت شده و هفت نفر نیز انصراف دادند. 

او افزود: از ۱۷۳ ثبت نام کننده در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن، ۱۱۲ نفر تایید، ۳۶ نفر عدم تایید و ۲۰ نفر عدم احراز صلاحیت شده و پنج نفر هم انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: ۷۲ نفر در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم، بهاباد و مروست ثبت نام کرده بودند که ۵۹ نفر تایید صلاحیت، پنج نفر عدم تایید صلاحیت و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند. 

او با اشاره به ثبت نام ۷۳ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد تصریح کرد: در این حوزه ۵۷ نفر تایید، پنج نفر عدم تایید و ۹ نفر عدم احراز شده و دو نفر انصراف دادند. در حوزه انتخابیه اردکان هم از ۴۵ ثبت نام کننده، ۲۹ نفر تایید، ۲ نفر عدم تایید و ۱۴ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

عزیزی درباره تفاوت میان عدم تایید و عدم احراز صلاحیت اظهار داشت: عدم تایید صلاحیت به دلایل ارائه مستندات از سوی مراجع پنجگانه صورت می‌گیرد، اما عدم احراز صلاحیت شامل افرادی می‌شود که خبر‌ها و گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی از آنان وجود نداشته باشد یا اینکه از استان‌های دیگر به یزد آمده باشند و به خوبی شناخته شده نیستند.

او فرصت اعتراض به عدم تایید و عدم احراز صلاحیت‌ها را تا ۲۴ آبان عنوان کرد و گفت: دفتر نظارت شورای نگهبان از ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ماه به بررسی اعتراض‌ها پرداخته و سپس نظر خود را اعلام می‌کند. در صورتی که داوطلبان بار دیگر اعتراض داشته باشند، می‌توانند به اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کرده تا این شورا به بررسی مجدد بپردازد.

رئیس ستاد انتخابات، زمان اعلام قطعی لیست نهایی تاییدشدگان را اول اسفندماه خواند و افزود: زمان تبلیغات انتخابات از دوم اسفندماه تا نهم اسفندماه خواهد بود.

او از تشکیل کمیته نظارت بر تخلفات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خبر داد و تأکید کرد که تحرکات تبلیغاتی داوطلبان از هم اکنون زیر ذره بین قرار دارد و نباید تبلیغات زودهنگام داشته باشند.

عزیزی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم گفت: ۱۰ نفر برای حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام کرده که آزمون اجتهاد آنان در ۳۰ آبان برگزار می‌شود تا وضعیت علمی داوطلبان بررسی شده و سپس کار بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.