خرید بیش از ۱۵۰ کتاب با اجرای طرح «کتاب تو، کتاب نو» در ملایر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب از طرح «کاغذ تو، کتاب نو» به مبلغ ۲۴ میلیون تومان خریداری شده است.

سیدمهدی آخشیک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در رابطه با عملکرد یک‌ساله اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان از آبان ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۲، گفت: تجهیز ۱۶ کتابخانه عمومی به فناوری وای‌فای رایگان و شرکت ۵۲۷۵ نفر در جشنواره کتابخوانی ملی رضوی از ملایر در تمامی بخش‌های جشنواره در طول یک‌سال گذشته رقم خورده است.

او به بیش از ۱۶۰۰ مورد فعالیت فرهنگی و ترویجی فرا کتابخانه‌ای و حضور کتابداران در مناطقی که کتابخانه ندارند، اشاره و اظهار کرد: در طول یک سال اخیر ۱۰‌ها برنامه فرهنگی و کتابخوانی با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف و بیش از ۴۴ برنامه مناسبتی اجرا شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۷ جلسه انجمن‌های گوناگون در سطح شهرستان برگزار شده است، گفت: بازسازی و تعمیرات بیش از ۱۰ کتابخانه و پیگیری پروژه‌های عمرانی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های آینده از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

آخشیک در مورد برنامه‌های هفته کتاب در اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی توسط کلیه کتابخانه‌های عمومی شهرستان تدارک دیده شده است.

او از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه شهرستانی با همکاری ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی، دیدار خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی از گلزار شهدا، برگزاری نشست کتابخوان تخصصی در دانشکده علوم قرآنی به مناسبت وفات حضرت زینب (س)، برگزاری پنج مورد جلسه نقد و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان ملایری در طول این هفته خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر همچنین از اجرای فعالیت‌های مختلف در محفل ادبی شهرستان و شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی، برنامه پاتوق کتاب از ۲۴ آبان‌ماه هر روز به مدت یک هفته در ساختمان شهید احدی با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر، ارشاد، آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: به مناسبت هفته کتاب فعالیت‌های مختلفی نیز از طرف همکاران در کتابخانه‌ها انجام می‌شود که شامل اجرای برنامه‌های قصه‌گویی و داستان‌گویی، معرفی نویسندگان و آثار آن‌ها همراه با موسیقی شاد و مفرح و اجرای نمایش، ثبت‌نام رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.