کارشناس بازار سرمایه گفت: طبیعتا برای بنگاه‌های بزرگ که دارای پروژه‌های بزرگ هستند تامین مالی از بستر بازار سرمایه صرفه اقتصادی دارد.

مهرداد فرح آبادی گفت: اساسا بازار سرمایه از نظر زمان بازار تامین مالی بلند مدت بوده و بنگاه‌ها به چند دلیل برای تامین مالی به این بنگاه مراجعه می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مورد دیگر این که بازار پول یا به عبارتی بانک‌ها برای تامین مالی بلندمدت طراحی نشده اند و اساسا بازار سرمایه برای تامین مالی‌های با ارقام بزرگ و زمان بلندمدت طراحی شده است و اکنون این مهم رخ داده و بر اساس آمار امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از بازار از منظر‌های مختلف همچون انتشار اوراق رقم خورده است.

او در ادامه اظهار کرد: بازار سرمایه به خوبی در حال پیداکردن جایگاه خود در بحث تامین مالی است و طبیعتا برای بنگاه‌های بزرگ که دارای پروژه‌های بزرگ هستند تامین مالی از بستر بازار سرمایه صرفه اقتصادی دارد و سریع‌تر می‌توانند پروژه‌های خود را به اتمام برسانند.

پیش از این نیز رضا عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس گفته بود که سال ۹۹ شرکت‌هایی که از طریق انواع صکوک اسلامی تامین مالی کردند ۱۶ شرکت بودند که در ۱۴۰۰ به ۲۶ شرکت و در سال ۱۴۰۱به ۶۳ شرکت رسیده است. در سال ۱۴۰۱ نسبت تامین مالی اوراق منتشره، ۳۰ درصد سهم بانکی بوده که نسبت به سال ۹۵ رشد دو برابری داشته است. همچنین سهم بخش غیر دولتی از تامین مالی بازار سرمایه در حال افزایش است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار