معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همزمان با آغاز پویش ملی سلامت در همایش خود مراقبتی گفت: اصلاح سبک زندگی تاثیر بسزایی در کاهش بیماری‌های غیر واگیر دارد.

 مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در همایش خود مراقبتی در پارک نور زاهدان با بیان این مطلب که سبک زندگی نادرست باعث افزایش بیماری دیابت و فشار خون شده، اظهار داشت: بیماری دیابت و فشار خون بالا بعنوان بیماری‌های خاموش نامبرده می‌شوند به طوریکه بسیاری از افراد مبتلا به این بیماریها، هیچ گونه علامتی ندارند، غربالگری و شناسایی زود هنگام بیماری دیابت و فشارخون بالا نقش مهمی در کاهش عوارض و کنترل بیماری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه تعداد مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در حال افزایش بوده و طبق آخرین پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در ایران بیش از ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به فشار خون بالا هستند و از هر ۳ نفر بالای ۳۰ سال یک نفر دارای فشار خون است.

 زنگنه با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا از بیستم آبان تا ۱۵ دی ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: پویش ملی سلامت برای همه افراد ۱۸ سال و بالاتر ایرانی ساکن در کشور و بانوان باردار در همه گروه‌های سنی، در حال اجراست.

وی از هم استانی‌های گرامی خواست جهت انجام غربالگری دیابت و فشار خون به پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سلامت سیار در سطح شهر مراجعه نمایند.

گفتنی است: همزمان با هفته ملی دیابت همایش خود مراقبتی با شعار "سلامتی را قدم بزن"با مشارکت مردم، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.