دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: افراد بالای ۱۸ سال برای اندازه گیری فشار خون و دیابت به مراکز خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز پویش ملی سلامت با تمرکز بر غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا در سراسر شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد و از همه گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال دعوت کرد در این غربالگری شرکت کنند.

او با بیان اینکه این پویش همزمان با سراسر کشور در استان گیلان هم اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای آن، شناسایی زودرس افراد مبتلا به دیابت، بیماری فشار خون بالا، کاهش عوارض این بیماری ها، آموزش خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت مردم است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تأثیرات بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا در سلامت افراد، این بیماری‌ها را زمینه ساز بیماری‌های قلبی - عروقی، کلیوی و ... دانست.

دکتر رضوانی افزود: پویش سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی بیماری‌های فشار خون بالا و دیابت در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان گیلان اجرا می‌شود.

به گفته او، تمام گروه‌های سنی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت در اندازه گیری فشار خون و دیابت خود غربالگری می‌شوند.

دکتر رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تصریح کرد: پویش ملی سلامت با تمرکز بر غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.