رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امید داریم تا ۱۳ آذر (روز بیمه) بتوانیم دو پروژه کروکی برخط و بیمه شخص ثالث راننده محور را به بهره‌برداری برسانیم.

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دو پروژه را با نیروی انتظامی جلو می‌بریم یک بحث کروکی برخط و دیگری موضوع بیمه شخص ثالث راننده محور است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هر دو پروژه کروکی برخط و بیمه شخص ثالث راننده محوری به بحث تبادل داده‌ها و اطلاعات میان بیمه مرکزی و نیروی انتظامی بستگی دارد. مذاکراتی خوبی را داشته ایم. امید داریم تا ۱۳ آذر روز بیمه بتوانیم این دو پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

استادهاشمی مطرح کرد: فشرده جلساتی را در حال برگزاری هستیم که  این دو پروژه را حداقل به شکل پایلوت در یک یا دو استان انجام دهیم تا بتوانیم تا پایان سال در خدمت تمام مردم باشیم.

گفتنی است، بر اساس تبصره یک ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث بیمه مرکزی موظف است با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ کند که حداکثر تا پایان برنامه پنج ساله ششم، امکان صدور بیمه نامه شخص ثالث براساس ویژگی‌های «راننده» فراهم شود.

پیش از این نیز رئیس سابق بیمه مرکزی گفته بود؛ کار کروکی آنلاین نیز به این معناست در محلی که تصادفی رخ می‌دهد پلیس راهنمایی و رانندگی مجهز به ابزاری است که می‌تواند بر روی آن کروکی را ترسیم و مشخصات را تدوین کند. همزمان اطلاعات برای مرجع پلیس و سایر مراجعه مربوطه مانند قوه قضاییه و بیمه می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
ازبیمه شخص ثالث مهمتر،بیمه تکمیلی مختص معلول بهزیستی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
گردن ما از مو باریک تر؛ هر مبلغ که بفرمائید کی به کیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
چرا بیمه خودرو ها و شخص ثالث هر سال سرسام آور افزایش می یابد .بنده با داشتن خودرو مدل ۸۸ و ۱۳ سال تخفیف امسال با افزایش ۴۰ درصدی یک ملیونو هشت صدوپنجاه بیمه سال قبل یکو ۴۰۰ و قبل یک و ۲۰۰ و. جلو افزایش ها را دولت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
هر ماده و تبصره ای که ایجاد بشه یا میخان جیب مردم رو خالی کنن و هم راه فرار از تعهدات خود قرار بدهند، بیمه ها عملا فقط بلای جان مردم شده و تقریبا در تصادفات حتی 10 درصد تصادف رو نمی‌پردازن و با همین ماده و تبصره ها شونه خالی میکنن و عملا بیمه شخص ثالث هیچ کارایی برای استفاده کننده ندارد و اجباری هم که گذاشتن بیمه ها در عمل از همدیگه سبقت میگیرن برای منافع خودشان.
آخرین اخبار