استاندار سمنان پژوهشگران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را به مشارکت در حل دو چالش اساسی این استان با بهره گیری از طرح‌های پژوهشی دعوت کرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان اظهار کرد: بحث پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزند آوری و ازدواج یکی از دعدغه‌ها و مشکل اصلی استان است که باید اولویت گذاری اصلی را برای این مهم در استان قرار دهیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت بسیار مطلوب انجام طرح‌های پژوهشی می‌توان به راهکار‌های موثر و عملی برای حل مشکلات استان دست یافت.

وی ادامه داد: تشویق، ترغیب و تبلیغ ازدواج آسان و فرزند آوری از طریق بکارگیری راهکار‌های موثر حاصل از کار‌های پژوهشی امری حائز اهمیت است.

استاندار سمنان افزود: اقدامات در این‌حوزه باید به صورت همگانی باشد، دید بخشی در این خصوص نتیجه بخش و موثر نخواهد بود، در حوزه پژوهش بویژه در راستای حل مسائل و مشکلات جدی و اساسی استان باید هزینه‌های اعتباری مطلوب صورت گیرد.

هاشمی بیان کرد: کمبود آب دومین مشکل اساسی و جدی استان است، باید از هدر رفت بی رویه آب جلوگیری کرده و راهکار‌های مناسب در راستای افزایش بهره وری را به کار گیریم.

وی همچنین یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در دولت سیزدهم با اقداماتی همچون انتخاب به عنوان پایتخت کتاب، ثبت جهانی ۶ کاروانسرا و انتخاب به عنوان نماینده ایران در جاده ابریشم موفقیت‌های مطلوبی به دست آمد.

استاندار سمنان گفت: کار‌های پژوهشی با بُرش‌های استانی و بر اساس نیازمندی‌های استان در حوزه پیری جمعیت، کاهش نرخ فرزند آوری، کمبود آب و سایر حوزه‌ها دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.