یک کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌ها در هفته دهم لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

سید مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌ها در هفته دهم لیگ برتر فوتبال گفت: به نظرم کیفیت بازی‌ها نسبت به هفته گذشته خیلی بهتر شده بود و بازی استقلال و تراکتور جذاب بود و دیدار سپاهان و پرسپولیس هم در نیمه دوم جذاب شد و به‌غیر از تعدادی از بازی‌ها که مساوی به پایان رسید، بقیه بازی‌ها پرگل و تماشاگرپسند بود.

سیدصالحی درباره برد سپاهان برابر تیم پرسپولیس اظهار کرد: این بازی همیشه جزو بازی‌های حساس لیگ بوده و حساسیت بالایی داشته است. دو تیمی که بازی مالکانه انجام می‌دهند در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و امروز هم پرسپولیس و هم سپاهان با سیستم ۴-۴-۱ بازی انجام دادند و بیشتر سعی کردند که از هافبک‌های بیشتری در خط میانی خود استفاده کنند. هر دو تیم از بالا پرس کرده و سعی می‌کردند که بازی مالکانه انجام بدهند.

او افزود: تیم پرسپولیس بازی‌سازی را از خط دفاعی خود شروع و سعی می‌کرد تیم سپاهان را به بالا بکشد تا بتواند با توپ‌های مستقیم و پاس‌های قطری، از کناره‌های خط دفاعی تیم حریف بهره ببرد. دقایقی از بازی در اختیار پرسپولیس و دقایقی دیگر در اختیار سپاهان بود و هر دو با یک تاکتیک و سیستم بازی می‌کردند و بیشتر دستورکارشان پرس در میانه زمین بود و همین موضوع باعث شده بود که هر دو تیم به بازی مستقیم و پاس‌های قطری روی بیاورند و سعی کنند از فضای پشت دفاع حریف خود بهره ببرند.

رضا اسدی به پرسپولیس  سوپرگل زد 

سیدصالحی تصریح کرد: در نیمه دوم با تغییری که مورایس انجام داد تیم سپاهان هجومی‌تر شد و توانست از فضا‌های کور در دفاع پرسپولیس استفاده کند و سانتر‌هایی داشته باشد و موقعیت‌هایی را میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده داشتند و طبیعی است که در این بازی‌ها ضربات ایستگاهی خیلی تاثیرگذار است و رضا اسدی سوپرگل زد و واقعا فاصله‌اش از دروازه خیلی زیاد بود، اما با آن هنر و تکنیکی که داشت در نهایت توانست توپ را به گل تبدیل کند.

این کارشناس فوتبال گفت: بعد از آن تاکتیک سپاهانی‌ها  این بود که عقب بنشیند و برای پرسپولیس تله‌گذاری کنند، چون می‌دانستند که پرسپولیس بالا بازی می‌کند و سعی می‌کردند که به پرسپولیس ضدحمله بزند و سرخپوشان با تعویض‌هایی که انجام دادند نتوانستند گل خورده را جبران کنند و به بازی برگردند و سپاهان توانست بازی را پیروز شود.

تغییر و جابه‌جایی در خط حمله باعث ناکامی پرسپولیس شده است 

او درباره  علت ناکامی تیم پرسپولیس در چند هفته اخیر گفت:  سپاهان تیم قابل احترامی است و یکی از بهترین تیم‌های ما محسوب می‌شود و بازی مالکانه را خیلی خوب انجام می‌دهد. تیم پرسپولیس یک مقدار تغییر و جابه‌جایی در خط حمله خود داشت و بعد از بردی که کسب کردند و شهاب زاهدی در آن بازی هت تریک کرد به یک‌باره او از ترکیب کنار گذاشته شد و نبیل باهویی در دو بازی در ترکیب اصلی حضور داشت و پرسپولیس آن شادابی را به‌خصوص در بازی با سپاهان نداشت. هر موقع خط هافبک پرسپولیس سرحال بوده، هافبک‌ها توانستند موقعیت‌سازی کنند و نتیجه بگیرند، اما در دو الی سه بازی آن عملکرد  را به‌خصوص در بازی با استقلال تاجیکستان نداشتند.

سیدصالحی اظهار کرد: تیم استقلال تاجیکستان خیلی خوب ضدحمله می‌زند و در نیمه دوم خیلی راحت به پرسپولیس ضدحمله زد و به گل تساوی رسید و موقعیت‌های دیگر هم داشت. در هر صورت شادابی در خط دفاع و هافبک پرسپولیس در چند بازی اخیر دیده نشده است.

تیم استقلال از اشتباهات خط دفاعی تراکتور استفاده کرد 

این کارشناس فوتبال درباره برد استقلال برابر تیم تراکتور گفت: تیم استقلال با سیستم ۳-۵-۲ و تیم تراکتور با سیستم ۴-۴-۳ بازی می‌کردند و تمام تفکرات جواد نکونام این بود که  تیمش از بالا حریف را پرس کند، چون می‌دانست که تراکتور خیلی اصرار به بازی‌سازی از خط دروازه خود دارد و سعی کردند خط هافبک تراکتور را از کار بیندازند و مجبور کنند که این تیم بازی مستقیم انجام بدهد. در زمان‌هایی از بازی در نیمه اول سعی کردند که از اشتباهات خط هافبک تراکتور استفاده کنند و ضدحملاتی بزنند در صورتی که آمار بازی را می‌دیدید مالکیت توپ بیشتر در اختیار تراکتور بود، اما استقلال بر روی ضربات ایستگاهی برنامه داشت و قبل از اینکه به گل برسند یک ضربه سلیمی زد که خطرناک بود و ضربه بعدی به گل تبدیل شد. به نظرم بازیکنان  استقلال در این بازی فعل خواستن  را به نحو احسن انجام دادند و توانستند دستورات نکونام را با اشتباه خط دفاعی و نبود تمرکز تیم تراکتور اجرا کنند و بازی را برنده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
چرا شاداب نبودن ؟؟ // دیگه زورشان بیشتر از این نبود
آخرین اخبار