مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال تاکنون هیچ گونه بیماری دام و طیور و بیماری مشترک با انسان در این استان گزارش نشده و وجود ندارد.

یحیی شیری پور مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: تمام دامداری‌ها و مراکز نگهداری طیور آذربایجان شرقی به طور مداوم و مرتب از سوی کارشناسان دامپزشکی در مراکز شهری و مناطق روستایی به دقت در حال رصد است.

وی از دامداران و مدیران واحد‌های نگهداری طیور درخوسات کرد تا با مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مدیریت‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها و اداره کل استان در تبریز اطلاع دهند.

شیری پور با اشاره به اجرای موفق طرح واکسیناسیون دام و طیور در ماه‌های گذشته، یادآور شد:هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در صورت درخواست، اداره کل دامپزشکی آمادگی ارایه هر نوع خدمات در این رابطه را دارد.

وی همکاری تنگاتنگ رسانه‌ها با دامپزشکی را زمینه ساز موفقیت اجرای طرح‌های مربوط به سلامت مردم دانست و ادامه داد: این مجموعه نیازمند راهنمایی‌های اهالی رسانه برای تامین سلامت غذایی مردم است.

شیری پور با تاکید بر جایگاه مهم رسانه‌ها و اهمیت برپایی نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: رسانه‌های گروهی نقش تعیین کننده در افزایش ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مردم دارند و نمایشگاه مطبوعات محلی برای جمع شدن اهالی رسانه است تا بتواند از این راه پیوند بیشتری با مردم برقرار کرده و در نهایت توقعات و انتظارات مردم را سنجیده و با زبان رسانه به مسئولین منتقل کند.

وی برپایی نمایشگاه مطبوعات را موجب افزایش ارتباطات مردم با دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: بر همین اساس هم رسانه‌ها با ماموریت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرائی بیشتر آشنا می‌شوند و هم مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مطبوعات و رسانه‌ها و پتانسیل‌ها و گستره اطلاع رسانی آن‌ها در سطح جامعه آشنا می‌شوند.

شیری پور ادامه داد: این تعامل و شناخت متقابل می‌تواند موجب اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر و بهتر به مردم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.