نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد در صورت وقوع جنگ بیروت برای سه ماه آینده طرحی مدون دارد.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان امروز یکشنبه درپی تحرکات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان گفت: ما اهل جنگ نیستیم و هیچ قدمی برای شعله‌ور کردن جنگ‌های بیشتر در منطقه برنخواهیم داشت.

براساس گزارش آرتی، او افزود: لبنان به مشروعیت بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پایبند است و آن را تایید می‌کند، احتیاط وجود دارد و امیدواریم تماس‌ها منجر به آتش بس اسرائیل در جنوب لبنان شود. ما خویشتن داری می‌کنیم، اما اسرائیل باید ادامه تحریکات خود را در جنوب لبنان متوقف کند.

 میقاتی گفت: «آنچه برای من اهمیت دارد این است که لبنان از جنگ دور بماند و ما همیشه منتظر ثبات هستیم». او همچنین خواستار «آتش‌بس در غزه در اسرع وقت» شد.

وی ادامه داد: حزب‌الله براساس میهن‌پرستی بسیار خوبی رفتار می‌کند و من به عقلانیت آن اطمینان دارم. او سپس اعلام کرد: در صورت وقوع جنگ در لبنان، دولت برای سه ماه آینده برنامه‌ای تدوین کرده است.

 وی افزود: نتایج اجلاس سران کشور‌های عربی بسیار بهتر از آن چیزی است که من انتظار داشتم و امیدوارم تصمیمات آن به صورت یک حرف باقی نماند. او همچنین از کشور‌های عربی، به ویژه کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، خواست برای توقف اقدامات تحریک آمیز در جنوب لبنان به تل‌آویو فشار بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار