اولین مرکز رشد هوش مصنوعی دانشگاه‌های پیام نور کشور به زودی در استان سمنان راه اندازی می‌شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان سمنان گفت: به منظور فراهم کردن زمینه‌های کار تخصصی و پیشران در بخش هوش مصنوعی، ساختمان اختصاصی این مرکز رشد به زودی در دانشگاه پیام نور سمنان راه اندازی خواهد شد.

مریم اسرافیلیان از همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در قالب انعقاد تفاهم نامه برای راه اندازی مرکز رشد مستقل هوش مصنوعی دانشگاه پیام نور استان سمنان خبر داد و افزود: احداث ساختمان ۳ طبقه این مرکز هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار صورت گرفته، تکمیل و تجهیز و استقرار واحد‌های فناور در آن، برای آغاز فعالیت رسمی در کمتر از ۶ ماه آینده انجام خواهد شد.

وی آمادگی کامل دانشگاه پیام نور استان سمنان برای همکاری با پارک علم و فناوری استان سمنان با هدف تحقق رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه و با بهره گیری از توان و زیرساخت مطلوب موجود در این دانشگاه را یادآورشد و خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴ مرکز و دو واحد دانشگاهی پیام نور استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

وی گفت : مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان سمنان بعنوان یک مرکز مستقل در کمتر از یکسال پس از راه اندازی با فعالیت ۹ هسته دانش بنیان دستاورد‌های علمی و پژوهشی مطلوبی را کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.