استاندار خراسان جنوبی:

رشته پزشکی به دانشگاه آزاد می‌آید/ ضرورت استفاده از امکانات درمانی برای آموزش

قناعت گفت: راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی پیگیری می‌شود و با امکانات پزشکی موجود می‌توانیم این رشته را راه اندازی کنیم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست اعضای کمیته راه اندازی رشته پزشکی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: راه اندازی و استقرار رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حال پیگیری است. 

او افزود: خراسان جنوبی استانی فرهیخته، علمی و با فرهنگی غنی است، اما در برخی زیرساخت‌های آموزشی با چالش‌هایی مواجه هستیم که باید رفع شود.

قناعت با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به حوزه پزشکی ورود کرده، افزود: موافقت اصولی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ۱۴۰۱ اخذ شده، اما باید زیرساخت ها، نیروی انسانی مورد نیاز، تجهیزات و امکانات لازم برای این مهم فراهم شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پزشکی جای آزمون و خطا نیست، گفت: راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فضای نخبگانی بیرجند این ظرفیت را دارد و این مهم در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه فضای همدلی بین دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و بیمارستان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: تجهیزات بیمارستانی استان ما کامل است و می‌توانیم برای راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنیم.

قناعت خواستار توجه به دانشجویان پزشکی شد و گفت: با تعریف کد رشته‌های مورد نیاز، برای جذب دانشجویان بومی استان تلاش می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.