آیین اختتامیه جشنواره کشوری علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان حوزه‌های علمیه امروز در قم برگزار شد.

جشنواره کشوری علامه حلی ویژه آثار پژوهشی طلاب جوان حوزه‌های علمیه امروز با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

دبیرعلمی این جشنواره گفت: امسال بیش از ۲۱ هزار اثر در قالب مقاله، پایان نامه، تحقیق و کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۸۲ اثر شایسته تجلیل شدند. 

حجت الاسلام محمدصالح مازنی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه تحقیق در بین طلاب جوان و اساتید حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: با توجه به رویداد یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم، موضوع ویژه این دوره از جشنواره علامه حلی، دستاورد‌های دانشی و عملکردی حوزه علمیه قم بوده است. 

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با تبیین ویژگی‌های حوزه تبلیغ مدار گفت: هنگامی حوزه می‌تواند تبلیغ مدار شود و برای گره گشایی و حل مسائل نظام و جامعه قدم بردارد که حوزویان ما افق وسیعی به بیرون از حوزه داشته باشند.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: امروز نیاز به طلاب و دانش پژوهان نخبه‌ای داریم که شناخت دقیق و عمیقی از نیاز‌های جهان اسلام داشته باشند و بر اساس سیاست‌ها و اهداف حوزه‌های علمیه به تحقیق و پژوهش بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این جشنواره بر استفاده از ابزار‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی در امور تبلیغی تاکید کرد و گفت: با استفاده درست از این ابزار، میتوان نقش موثرتر و بهتری برای تحقق اهداف کلان حوزه و رسیدن به قله‌های پیشرفت ایفا کرد.

گفتنی است موضوع ویژه پانزدهمین جشنواره علامه حلی، نقش حوزه در راهبرد‌های فرهنگ عمومی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار