رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۳۷۰ داوطلبی که در استان ثبت‌نام خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده بودند، ١٩ نفر انصراف دادند.

محسن حسین‌میرزایی اظهارداشت: برابر قانون، هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه با نظارت هیات‌های نظارت و بر اساس استعلامات صورت گرفته، بررسی‌های لازم را انجام دادند و ۶۹ نفر معادل ۱۹ درصد از ثبت‌نام کنندگان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفق به کسب تاییدیه خود نشده‌اند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: بیشتر افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده مربوط به بند ۵ ذیل ماده ۳۱ قانون مجلس شورای اسلامی که مرتبط با مدارک تحصیلی این افراد بوده است.

حسین‌میرزایی افزود: فرمانداران و هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه، نتایج را جمع‌بندی و برابر قانون به هیات نظارت استان ارسال می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: چهار نفر از متقاضیان داوطلبی برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه تا زمان تهیه گزارش، نام‌نویسی کردند.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجلس خبرگان نیز یک نماینده دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار