مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: تسریع در ترخیص نهاده‌های دامی بر اساس تاکید دولت و طبق دستور رییس کل دادگستری خوزستان برای تامین خوراک مورد نیاز دامداران و مرغداری‌ها از مسیر‌های مختلف در حال انجام است.

علی داوودی  با اشاره به اهمیت تسهیل و تسریع ترخیص نهاده دامی از بندر امام (ره) استان گفت: هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در هفت ماهه امسال در بندر امام خمینی (ره) تاییدیه انطباق دریافت کرده و ترخیص شدند.

او  با بیان اینکه پارسال  ۱۴ میلیون و ۳۱۳ هزار تن نهاده دامی از بندر امام (ره) ترخیص شد، افزود: اداره کل استاندارد خوزستان تلاش می‌کند تا با سرعت بخشیدن به آزمایشات تایید سلامت به ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر استان سرعت ببخشد.

مدیرکل استاندارد خوزستان  ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به ترخیص کالا از بنادر استان و به ویژه بندر امام (ره)، کارشناسان این اداره کل، فرآیند ارزیابی انطباق کالا را در کنار اسکله و بر روی عرشه کشتی پیش از اظهار در انبار انجام می‌دهند تا مدت زمان ترخیص کالا کوتاه‌تر شود.

آقای داوودی  با اشاره به اقدام دیگری که از سوی این اداره کل برای تسریع در ترخیص کالا انجام شده است، گفت:  امسال  با حمل یکسره بار از لنگرگاه قبل از ورود به انبار به میزان یک میلیون و پانصد هزار تن موافقت شد که این اقدام به توزیع کالا سرعت بیشتری می‌بخشد.

او می‌گوید: ارزیابی انطباق کالا از دیگر اقدامات این دستگاه برای کالا‌های وارداتی است که با ساز و کار ایجاد شده بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی پیش از اظهار گمرکی در سال جاری تایید انطباق شدند.

مدیر کل استاندارد خوزستان  با اشاره به اهمیت نظارت استاندارد بر کالا‌های صادراتی گفت:  برای کسب اطمینان از سلامت کالا‌های صادراتی از کشور و اعتماد سازی در بازار جهانی، اداره استاندارد بر کیفیت و سلامت کالا‌های صادراتی نظارت دارد.

 رییس کل دادگستری خوزستان به موضوع تسریع ترخیص کالا‌های اساسی از بندر امام (ره) به طور جدی ورود کرده است.

با توجه به کمبود نهاده‌های دامی در استان و کشور ترخیص این کالا از بندر راهبردی امام خمینی (ره) با سرعت انجام می‌شود.

طبق اعلام مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سه کشتی نهاده دامی از کشور هند خریداری شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.