مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با هدف کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، ۲۰ هکتار باغ پسته در این شهرستان ایجاد شده است.

ناصر تردست مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: طرح جایگزین کردن باغ‌های فرسوده با کاشت نهال‌های با نیاز آبی کم از جمله پسته یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این روند از چند سال قبل در این شهرستان شروع شده و تاکنون بیش از ۲۰ هکتار باغ پسته جایگزین باغ‌های فرسوده و کم بازده شده و علاوه بر ان بخشی از باغ‌های پسته این شهرستان نیز به ثمر رسیده است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه باغ پسته در طول سال تنها به سه نوبت آبیاری نیاز دارد، گفت: جهاد کشاورزی از باغدارانی که خواهان جایگزین کردن باغ‌های خود به باغ پسته هستند استقبال کرده و همکاری‌های لازم را برای دریافت نهال‌های پربازده و مرغوب انجام می‌دهد.

وی افزود: ایجاد باغ‌های پسته به دلیل قیمت خوب این محصول، ارزش افزوده و صرفه اقتصادی آن می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات آب‌بر باشد.

تردست به محدودیت‌های آبی منطقه در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید محدودیت‌های کشت محصولات آب‌بر را مدنظر داشته و ضمن جایگزینی روش‌های نوین کشاورزی با روش‌های سنتی، اقدام به تغییر الگوی کشت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.