معاون خدمات شهری شهرداری یزد از آغاز به کار خط دوم پردازش پسماند خانگی با پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش سرد خبر داد.

رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: مرکز پردازش پسماند خانگی با ظرفیت ٣٠٠ تن از سال گذشته کار خود را شروع کرد که امروز بر اساس نقشه‌های فنی پیمانکاران که بایستی تحویل دهند با مراحل آزمایش سرد انجام شد.

رحیمدل افزود: این خط تولید با اعتبار ٧میلیارد تومان در مساحت هفت هزار متر مربع راه اندازی شده که روزانه ٣٠٠ تن پسماند‌های خانگی وارد این خط شده و ٨٠ تن کود کمپوست تولید می‌شود.

رحیمدل بیان کرد: در گذشته پسماند‌های خانگی در محل دفن تخلیه می‌شدند، اما اکنون مواد آلی حاصل از پسماند‌های خانگی وارد چرخه نهاد کشاورزی می‌شوند و برای کوددهی به فضای سبز استفاده می‌شود.

او گفت: هنگامی که پسماند‌های خانگی در خط پردازش شدند ۴٠ درصد مواد آلی قابلیت دارد که به کود کمپوست تبدیل شود و این کار باعث می‌شود هم محل دفن دیرتر پر شود و هم به محیط زیست کمک کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: پسماند‌های خانگی پس از جمع آوری به مدت سه ماه پشت گذاری و هوادهی می‌شوند تا به کود بلوغ تبدیل شوند.

رحیمدل تصریح کرد: ناگفته نماند که هم اکنون برای هوادهی زباله‌های پشته گذاری شده از ماشین‌های سنگین و غیر استاندارد استفاده می‌شود که کار خانه تولید پسماند به یک دستگاه همزن نیازمند است که قرار است شهرداری در آینده نزدیک با تأمین اعتبار این دستگاه را خریداری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار