رئیس اداره منابع طبیعی آبادان گفت: طی اقدامی بی سابقه در استان خوزستان پالایشگاه ۲۰ هزار نهال در این شهر می‌کارد.

علی توکلی رئیس اداره منابع طبیعی آبادان گفت: کاشت گونه حرا از ۲ سال گذشته در استان خوزستان آغاز شده اما کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در این مدت کوتاه حرکتی بی سابقه در استان خوزستان است.

به گفته او این طرح قرار است توسط پالایشگاه آبادان و با اعتبارات منابع طبیعی اجرا شود.

این مسئول تاکید کرد گونه گیاهی حرا گونه ای سازگار با شرایط آبادان که شور پسند است، نگهداری و تکثیر آن هزینه کمی دارد، باعث کاهش آلایندگی ها می شود و کاشت آن مزایای زیادی دارد که توسعه گردشگری می تواند یکی دیگر از دستاوردهای این حرکت باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی آبادان با بیان اینکه پالایشگاه آبادان جز معدود ارگان هایی است که برای اجرای طرح درختکاری از دانش فنی منابع طبیعی استقبال می کند از آمادگی منابع طبیعی برای انعقاد تفاهمنامه با شرکت پالایش نفت آبادان برای اجرای طرح درختکاری و توسعه سرانه فضای سبز نیز خبر داد.

مکی دریس مسئول کمیته مسئولیت های اجتماعی شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این باره گفت: روند اداری این طرح طی شده و در حال برنامه ریزی برای کاشت هستیم.

او همچنین گفت : برای انجام کار با سپاه، دریابانی و دیگر نهادها هماهنگ و پیش از کاشت شرایط جوی و محل بررسی می شود و کاشت این ۲۰ هزار نهال با توجه حساسیت گونه و مدت زمان محدود کشت آن، طبق برنامه و با بررسی تمام جنبه ها انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.