رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر در اظهاراتی عجیب گفت: اگر در انتخابات پیروز شود رقبای سیاسی خود تعقیب خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیشنهاد داده است که اگر سال آینده به کاخ سفید بازگردد، از اف بی آی و وزارت دادگستری برای تعقیب رقبای سیاسی استفاده خواهد کرد. این موضوع نگرانی‌ها از به خطر افتادن هرچه بیشتر آزادی‌های مدنی و همین‌طور آزادی بیان در آمریکا را بیشتر کرده است.

به گزارش گاردین، ترامپ این اظهارات را در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان یونیوژن بیان کرد. مجری برنامه از او درباره سیل مشکلات حقوقی اش پرسید و گفت: «شما می‌گویید که آن‌ها وزارت دادگستری را مسلح کرده اند، آن‌ها FBI را مسلح کرده اند. اگر دوباره انتخاب شوید چه کار می‌کنید؟»

ترامپ در پاسخ گفت: آن‌ها قبلاً این کار را انجام داده‌اند، اما اگر بخواهند این کار را دنبال کنند، بله، قطعاً می‌تواند برعکس اتفاق بیفتد؛ آن‌ها جن را از جعبه آزاد کردند. زمانی که رئیس جمهور هستید و کار خوبی انجام داده اید و محبوب هستید و از آن‌ها دنباله روی نمی‌کنید، آن‌ها برای پیروزی در انتخابات کیفرخواست صادر کرده اند. آن‌ها همه را مسلح کرده‌اند. آن‌ها وقتی می‌بینند که کسی خوب کار می‌کنند می‌گویند برویم و او را متهم کنیم.

گفتنی است ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان فعلاً پیشتاز است. با اینکه او ده‌ها پرونده جدی قضایی دارد، اما ناظران در مورد رویارویی او در انتخابات آبان سال آینده در مقابل بایدن و حتی پیروزی وی نگران هستند.

برچسب ها: ترامپ ، اف بی آی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار