تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به رشد شاخص کل بورس در هفته گذشته و شرایط تکنیکالی آن، دو سناریو پیش روی حرکت این شاخص است.

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش بیش از ۴ درصدی، به عدد دو میلیون و ۵۵ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سبز و مثبت در بورس تهران رقم بخورد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به رشد  شاخص کل بورس در هفته گذشته و شرایط تکنیکالی آن، دو احتمال پیش رو است، احتمال اول، با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت قوی، کاهش شاخص تا سطح حدود ۱.۹۵۰.۰۰۰ و سپس موج جدید صعودی و احتمال دوم، افزایش قدرتمند شاخص و عبور از ابرکومو و سپس استراحت کوتاه و ادامه روند صعودی تا سطح حدود ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحد وجود دارد.

 

شاخص کل

او در ادامه در خصوص شاخص کل هم وزن اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است وضعیتی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۶۶۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افزایش حدود ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به عدد ۶۹۸ هزار واحد رسید.

ملک لی عنوان کرد: شرایط کلی این شاخص نیز مانند شاخص کل است و چنانچه بتواند این سطح مقاومتی را با قدرت به سمت بالا بشکند، می‌تواند روند صعودی خود را تثبیت کند، در غیر این صورت امکان کاهش این شاخص وجود دارد.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۲۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
من تعجبم از این سایتها که تحلیل هر بی سوادی را درج می کنند ، این بابا نقاشی داده یا تحلیل ؟؟ همین بی سوادها باعث شدند بازار به این وضع افتاده .مقصر اصلی اینها هستند با ۱۰ سال سابقه میگم و شماهایی که نشر می دهید .
حق الناس نکنید با نشرهای بی محتوا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
این چه شاخصی هست که هرچی رشد میکنه مابیشتر ضرر میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
مشکل بورس ایران عشقی بی کفایت ،نالایق و سوء مدیریت آن هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
کسی که سواد مالی نداره نباید بره بازارهای مالی. کسی نمیتونه خرج بیسوادی تو رو بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
حالا جنابعالی که ادعات میشه سواد مالی داری تو بورس چقدر سود کردی ؟ خدا وکیلی و وجدانا" راست بگو . اگر هم تو بورس نیستی پس بدان که کسی بوده که از ۱۵ سال قبل تا حالا تو بورس بوده . کارشناس بوده . سبد گردان بوده ولی تا ۸۰درصد تو ضرر و زیان هست . اینکه مسئولان بورسی بوق و کرنا می کنند که اگر کسی سواد مالی نداره وارد بورس نشود ، می خواهند یه جورایی دستکاری ، رانت خواری در بورس و همچنین سوء مدیریت خودشان را به گردن سهامداران بیندازند . ولی خوشبختانه سهامداران خیلی باهوش تر از این حرفها هستند. مشکل بورس ایران سوء مدیریت هست نه سهامداران و یا سواد آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
لطفا" سکوت کنید . مشکل بورس ایران سوء مدیریت ، اختلاس ، رانت خواری و دستکاری آن هست نه سواد مالی سهامداران .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۲۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
اون بی سواد بود به دیگران چه مربوط ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
سلام
از ۱۷ اردیبهشت تا هفته قبل یعنی حدود ۶ ماه و نیم بورس ایران ریزشی بود و این یعنی افتضاح در بورس و دستوری بودن شاخص، نوسان گیری و مهندسی شاخص داره انجام میشه، شاخص ۵ تا منفی میشه سهم ها ۵ درصد پایانی منفی میدن بعد روز بعد شاخص ۱۰ هزار تا مثبت میشه سهم پایانی زیر یک میدن. قیمت سهم میاد پایین اما شاخص پایین نمیاد ، قیمت سهم ها در آبان ۱۴۰۲کمتر از آبان ۱۴۰۱ هست اما شاخص بالای دو میلیونه ، آقای دولت و خاندوزی کسانی بودند که قبلا می گفتند برای بورس برنامه دارن و فلان و بهمان می کنند حالا امروز که در مسند هستند همه چیز را فراموش کرده اند اگر توانایی ندارید استعفا بدهید، شاخص کل باید حذف شود چرا که دستاویز دولت هاست و از آن در جهت منافع خودشان استفاده می کنند، امروز می بینید که قیمت همه چیز چند صد درصد رشد کرده بجز قیمت سهام و این یعنی ظلم، چرا شرکتی که قیمت محصولاتش چند صد درصد افزایش داشته و سود ده است باید در بورس ۱۲۰ درصد ریزش قیمت داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
این تحلیلگر‌ با اجازه چه کسی نظرات چرند خودشو رسانه ای کرده

دوتا خط و خطوط کشیدن را یادگرفتی شدی تحلیلگر بورس و نظریه پرداز؟؟؟
شماها‌ اصلا حرفی نزنی خیلی لطف فرمودی باشه ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
داداش تحلیلگر معرفی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
هرکسی با مامانش قهر کرده ، رفته کارشناس بورس شده !!!!!!!
دستکاری ، رانت خواری و دزدی در بورس ایران بیداد میکنه و بخاطر همین دستکاری و دزدی هست که شاخص کل هنوز نتوانسته از عدد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی سال ۹۹ عبور نماید . سال ۹۹ دلار بوده حدود ۲۲ هزار تومان ، سکه‌ بوده حدود ۸ میلیون و پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل هم بوده دقیقا" ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد . بعد از گذشت حدود ۴ سال دلار رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان، سکه‌ رسیده به حدود ۳۰ میلیون و پراید هم رسیده به حدود ۳۵۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک هم که حداقل ۱۰ برابر شده ولی شاخص کل بورس زیر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی سال ۹۹ قرار گرفته !
با دلار ۵۰ هزار تومانی ، شاخص کل بورس باید بالای ۵ میلیون واحد باشه نه ۲ میلیون واحد. اگر کسی کارشناس واقعی هست علت سقوط بورس را بفرماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
این بنده خدا گزارش هفته قبلو داده. به این چه که بورس به فنا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
باورکردنی نیست امسال با خرید سهام 60 درصد از تورم عقب ماندیم 60 درصد هم در بورس زیان کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
جناب رئیسی یادت هست به مالباختگان 99 قول دادی مشکل بورس را حل کنی؟ واقعا چرا با ما سهامداران چنین می کنی؟ واقعا با کسی که به جای سکه و دلار سهام خریده چنین می کنی؟ چه گناهی کرده ایم سهام خریده ایم هر چه سود شرکت ها بیشتر میشه قیمتش میاد پایین تر هیچ کجای دنیا بی صاحب تر از بورس ایران وجود نداره بعد از ۴سال سرمایه گذاری در بورس هنوز بیش از ۶۰ درصد در زیان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
قطعا" سهامداران که تعداد آنها حدودا" ۱۰_۲۰ میلیون نفر هستند ، در انتخابات شرکت نخواهند کرد. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
شما باید 1000درصد سود کنی تا به ارزش واقعی پول خودت برسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
کسی که سواد مالی نداره بیخود نمیکنه میره بازارهای مالی؟
آخرین اخبار