نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه کاجو در محدوده دهستان پیرسهراب بخش پلان چابهار به طول ۱۳ کیلومتر اختصاص یافت.

محمد شریف بادپا،   با اشاره به کنترل سیل با هدف حفاظت رودخانه کاجو بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای کنترل سیلاب بوده که نیازمند امور بلندمدت است و کاجو یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان که در فصول پربارش قرار دارد‎.

وی افزود: ایجاد آمادگی و انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در بستر رودخانه کاجو مبتنی بر تجربیات سیلاب‌های اخیر در منطقه بسیار حائز اهمیت و ضروری است‎.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: با توجه به مشکلات طغیان رودخانه فصلی کاجو و خسارت‌های فراوان به روستاها و اراضی کشاورزی در سالیان گذشته اجرای طرح اضطراری تعریض و بازگشایی مسیر رودخانه کاجو در محدوده دشت پلان و پیرسهراب در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. ‎

وی ادامه داد: ۸۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه کاجو در محدوده دهستان پیرسهراب بخش پلان چابهار به طول ۱۳ کیلومتر اختصاص یافت.

بادپا اذعان کرد: ۳ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات ملی سال گذشته جهت لایروبی رودخانه کاجو در نظر گرفته شده است که پیمانکار مشخص شده و به زودی اجرای طرح را آغاز می‌کند و همچنین ۵ میلیارد تومان از اعتبارات امسال برای لایروبی این رودخانه تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار