معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ابزار‌های تبلیغ اصیل چون مساجد و هیئت‌ها را لازمه تحقق اهداف تبلیغی و نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مدیران و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سازمان تبلیغات برای انجام وظایفی که برای آن تعیین شده و کلیه امور و مسایل فرهنگی را شامل می‌شود باید نظامی تعریف کند که بتواند این مسئولیت‌ها را به سرانجام برساند و به عنوان دستگاه تبلیغ باید اسلام ناب را به جان مخاطب به ویژه قشر جوان و نوجوان بنشاند.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی دو بال ماموریتی داریم که یکی تبلیغ نوین در عرصه‌های متعددی چون هنر، رسانه و فضای مجازی است چون همین عرصه هاست که حرف اول را در جنگ روایت‌ها می‌زنند و نمونه بارز آن را در اتفاقات اخیر غزه، طوفان الاقصی و جنایات و نسل کشی‌های رژیم موقت صهیونیست‌ها و انعکاس آن در افکار عمومی در سطح جهانی دیدیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ اصیل را بعد دوم ماموریتی این نهاد دانست و گفت: می‌توان تبلیغ نوین را به نیروی هوایی در یک جنگ تشبیه کرد که هر چند هیاهو و غوغا دارد اما زمانی منجر به فتح خواهد شد که با ابزاری، چون کتاب، آموزش، مسجد، هیئت، تشکل‌ها و کانون‌ها و نظایر آن به اهداف خود دست یابد.

وی خاطرنشان شد: اگر ابزار‌های تبلیغ اصیل چون مسجد در کانون حکمرانی تبلیغ قرار گیرد حتی اگر دشمن همه ابزار‌های تبلیغ نوین را نیز با همه توان و ظرفیت بکار گیرد طرفی نخواهد بست اگر چه تبلیغات نوین هیاهو دارند اما تبلیغ اصیل در واقع بر دل‌ها و قلوب اثر می‌گذارد و همین می‌شود که امروز مردم غزه در زیر باران بمب و موشک اسرائیلی‌های کودک کش، نصرت و پیروزی را از جانب خداوند و برای خود می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: اگر به دنبال نهادینه سازی فرهنگ اسلامی و اثرگذاری در جامعه هستیم باید با شناخت درست حوزه و ابزار تبلیغ نوین بتوانیم مفاهیم و محتوای تبلیغ اصیل را بسط و نشر دهیم موضوعی که کارکرد و تاثیر آن را در فراگیر شدن محتوای برخی نوحه‌ها و مداحی‌ها به وضوح دیدیم.

وی تاکید کرد: چنانچه ظرفیت‌های مردمی مانند مساجد و هیئت‌ها را پای کار بیاوریم خواهیم توانست حرفی برای ارائه به اقشاری چون نسل جوان و نوجوان امروزی داشته باشیم که تربیت شده انقلاب اسلامی و امام راحل هستند و اکنون امتداد آن را در فلسطین و غزه می‌بینیم که به صراحت می‌گویند آمریکا هچ غلطی نمی‌تواند بکند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای انجام همه این وظایف تبلیغی باید به صورت عملی به سمت مردمی شدن امور در حوزه تبلیغ حرکت کنیم رویکردی که تاثیر آن را در برنامه هایی چون جشن غدیر دیدیم و مشخص شد که اگر حداقل ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم خواهیم توانست اقدامات مهمی را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.