کارشناس سیاست خارجه:

‌رژیم صهیونیستی سگ هاری است که پروژه‌های آمریکا را اجرایی می‌کند

ایزدی گفت:رژیم صهیونیستی سگ هاری است که پروژه‌های آمریکا را در منطقه اجرایی می‌کند؛ آمریکا اجازه نمی‌دهد در روز‌های آینده آتش‌بسی به وجود آید.

فواد ایزدی کارشناس سیاست خارجه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در ارتباط با حمایت های آمریکایی ها از صهیونیست ها اظهار کرد: آمریکایی‌ها نمی‌تواند در مقابل افکار عمومی بایستند. این فضای رسانه‌ای که آن‌ها همیشه بر علیه دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنند شمشیر دو لبه است و افکار عمومی در این کشور‌ها بر علیه خودشان شده است و اکنون آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را به نفع خود و صهیونیست‌ها مدیریت کنند.

وی ادامه داد: کسی که کوچکترین ذره‌ای از انسانیت داشته باشد نمی‌تواند این جنایت‌های صهیونیست‌ها را تحمل کند. مردم آمریکا می‌دانند که هزینه این جنگ با پول مالیات آن‌ها است و همین نیز باعث ضدیت مرم آمریکا با سیاست‌های دولتشان برای حمایت از صهیونیست‌ها شده است.

کارشناس سیاست خارجه ادامه داد: در ابتدای جنگ دولت بایدن ۱۴ میلیون دلار تقاضای مالی از کنگره برای اسرائیلی‌ها داشت. در ۲ روز آینده در کشور‌های غربی تظاهراتی را خواهیم دید و به زودی تغییر دموکراتیکی را در آمریکا خواهیم دید. 

وی افزود:در آمریکا اکنون جوان‌های زیر ۱۸ سال اکثرا رنگین پوست هستند. تا سال ۲۰۴۵ در این کشور اکثریت رنگین پوست هستند از این جهت آینده فلسطین آینده مثبتی است و اگر صهیونیست‌ها حمایت آمریکایی‌ها را نداشته باشند نمی‌توانند جنایات کنونی را ادامه دهند. صهیونیست‌ها منبع پایان ناپذیر از آمریکا برای تسلیحات نظامی دارند و حالا این جمعیت جوان در آمریکا اجازه نمی‌دهند که این حمایت‌ها از صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌آید آمریکایی‌ها اجازه دهند در روز‌های آینده آتش بسی به وجود آید و اگر بخواهند این ماشین جنگی را متوقف کنند این یعنی شکست صهیونیست‌ها و آن‌ها به دنبال آتش بس نیستند. 

ایزدی گفت: در تاریخ حدود ۵۰ قطعنامه بر علیه صهیونیست‌ها را آمریکایی‌ها وتو کردند و آن‌ها هم باید پاسخگوی افکار عمومی باشند؛  آن‌ها و صهیونیست‌ها تنها حرف از توقف چند ساعته بمباران خود آن هم در مناطق محدودی را می‌زنند و هیچگاه حرف از آتش بس و توقف جنایات خود نزده اند. آن‌ها گفتند در کل برای حل مشکلات خود حرف از توقف چند ساعته جنگ می‌زنند و هیچ حرفی از اقدامات بشر دوستانه نیست.

وی اظهار کرد:‌رژیم صهیونیستی سگ هاری است که پروژه‌های آمریکا را در منطقه اجرایی می‌کند. یا حملات سایبری می‌کند و بعد معلوم شود که این‌ها با هم همکاری می کنند.

ایزدی ادامه داد:سابقه فرهنگی ۲ کشور این‌ها را تقریبا یک مجموعه کرده که مقامات آمریکایی گفته اند که شکست صهیونیست‌ها شکست آمریکایی‌ها است و این‌ها یک کشور هستند. تاریخ و شکل گیری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مانند هم است و هر دو کشور با غارت و کشتن افراد بی گناه به وجود آمدند و این که چرا آمریکا از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند سوال درستی نیست چرا که این ۲ کشور تقریبا یک مجموعه هستند.

وی گفت: البته این نسل آمریکایی‌ها زمانش تمام شده است و نسل جدید و جریان چپ در این کشور حرف دیگری می‌زنند و اعتراض جدی به سیاست‌های آمریکا دارند.

کارشناس سیاست خارجه تاکید کرد:جمعیت جوان اکنون در آمریکا نسبت به بحث فلسطین بیدار شده اند و تنها راه سرکوب آن‌ها اخراج کردن از محیط کار خصوصا در رسانه ها است و در این مدت دیدیم چه افرادی برای حمایت از فلسطین در رسانه‌ها اخراج شدند.

وی گفت: آن جا اگر کسی بخواهد واقعیت های فلسطین را مطرح کند تحت فشار قرار می گیرد و حتی در لیست سیاه می‌رود و نمی‌تواند کار کند و اکنون از درون آمریکایی‌ها دچار چالش جدی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
آمریکا واسرائیل را هرجا منافعی دارد باید به آن ضربه زد واینها را از منطقه بیرون کرد
آخرین اخبار