قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها موجب شده که نتوان از ظرفیت‌ سواحل مکران به‌قدر لازم استفاده کرد.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه محور توسط رهبر معظم انقلاب گفت: کشور ایران با دارا بودن کیلومتر‌ها ساحل دریایی که به آب‌های آزاد راه دارد از موقعیت استثنایی در دنیا و منطقه برخوردار است و به نظر می‌رسد که این ظرفیت بالقوه سالها است که مغفول مانده و به آن توجه کافی نشده است. مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی که در این زمینه ابلاغ فرمودند اهمیت این موضوع را بیش از پیش تاکید فرمودند.

وی ادامه داد: معتقدم که بیش از آنچه که یک وزارت خانه و یک دستگاه خاص در دولت بخواهد متولی این موضوع باشد هماهنگی و ارتباط بین دستگاه‌های مختلف مد نظر است. در این سواحل دریایی ایران به خصوص سواحل جنوبی که سواحل مکران به آن اطلاق می‌شود بیش از همه  موضوع عدم هماهنگی‌ها موجب شده است که نتوان از ظرفیت‌ها به قدر لازم بهره برداری کرد. امیدواریم که با ابلاغ این سیاست‌ها دولت هم و غم خود را بگذارد و اگر برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود ما می‌توانیم در حدود ۱۰ سال قریب به ۵ میلیون شغل را در آن‌جا ایجاد کنیم؛ به علاوه سرمایه گذاری‌هایی هم از داخل و هم از خارج از کشور می‌تواند جذب کرد. برای مثال از کشور‌های بزرگی مانند چین و هند.

خجسته پور درباره وظایف دولت و مجلس نیز بیان کرد: مجلس باید در زمینه قانون گذاری و نظارت، با ابلاغ سیاست‌ها یکسری قوانین پایین دستی را ایجاد کند. ضمن اینکه یک سری از قوانین هم باید تسهیل گری شود و برخی از قوانین دست و پاگیر در این زمینه حذف و اصلاح شود. اما دولت نقش ویژه‌ای دارد‌. تشکیل یک ستاد منظم در دولت که با اصل ۱۲۷ باشد و اختیارات هیات دولت به آن تفویض شود و یک قرارگاه راهبردی که فضا را خیلی تسریع کند و تصمیم گیری‌ها را به صورت هماهنگ جلو ببرد ضروری است. اگر این اقدامات توسط دولت و مجلس انجام شود شاهد اتفاقات خوبی در چند سال آینده خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
شما اگه عرضه داشتین تا حالا انجام داده بودین
ایران به بنبست رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
تمام کارخونه های جنوب باید با پرسنلشون منتقل بشن جاهای سردسیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
۵ میلیون چیه اگر انقلابی عمل کنید هر ماهی ده میلیون اشتغال میتوانید ایجاد کنید ، باید از راه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران در جهان اول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
کاش تو رئیس جمهور می شدی، دستهای روحانی را از پشت بستی، داداش
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
جنوب مانند دبی درست کنید
حجاب طالبانی داعشی اجباری هم بردارید بذارید هرکی خواست خودش بهشت و جهنمش انتخاب کنید
خدا به انسان اختیار داد وارد کره زمین کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
در کنار جزایر ساختمان های شیشه ای تا زیر آب درست کنید تا گردشگران بتوانند زیر آب را ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
اره مثل رئیس جمهورت که قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازه. تو هم میتونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
جمعیت جنوب جهنمی باید به حداقل برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
جنوب جای زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
هوای جنوب = هوای جهنم
آخرین اخبار