طاهریان گفت: شهرداری‌های بزرگ استان در پرداخت نیم‌درصد از درآمدها که مصوبه قانونی است، مشارکت بیشتری داشته باشند تا به توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای کمک شود.

طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: نهاد کتابخانه های کشور یک نهاد عمومی غیردولتی است، درآمد این نهاد یکی از محل حق عضویت شهروندان است که بسیار ناچیز محسوب می شود و بخشی از محل مشارکت خیران در کتابخانه‌سازی و در اختیارقراردادن فضای کتابخانه ای است.

وی با اشاره به منبع اصلی اعتبارات کتابخانه های عمومی کشور، افزود: طبق ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه های عمومی کشور، همه شهرداریهای کشور موظف هستند حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به کتابخانه های همان شهر اختصاص دهند.

طاهریان با اشاره به پرداخت شهرداریهای استان سمنان در این زمینه با درصدهای مختلف، افزود: از شهرداریهای چهار شهر بزرگ استان انتظار می رود در این زمینه مشارکت جدی تری داشته باشند، زیرا در برخی شهرهای کشور شهرداریها حتی در ساخت کتابخانه ها نیز مشارکت دارند.

وی یادآور شد: طی سالهای اخیر با تمام شهرداریهای استان سمنان در این زمینه رایزنی هایی انجام شده است، نسبت به گذشته پرداخت این شاخص بهتر شده ولی در شهرهای بزرگ، شهرداریها به این تکلیف قانونی به میزان لازم عمل نمی کنند.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، به جز حقوق و دستمزد کارکنان، تمام هزینه های مربوط به کتابخانه ها از تامین مابع جدید تا زیرساختها و تجهیزات، باید از محل کمک تکلیفی و قانونی شهرداریها تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار