خزایی گفت: با بیش از ۹۲ هزار نفرساعت کارکرد بدون حادثه در تعمیرات اساسی سکو‌های گازی پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲ صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی رقم خورد.

سلمان خزایی معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه پیچیده‌ترین برنامه عملیات تخصصی تعمیرات اساسی سالانه سکو‌های گازی پارس جنوبی در سال جاری با صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی به پایان رسید، گفت: تعداد ۲۰ سکو از مجموع ۳۶ سکوی گازی درحال تولید به مدت ۱۰۵ روز همزمان، در بازه زمانی ۳۰ خرداد تا ۵ آبان امسال در برنامه تعمیرات اساسی سالانه توسط تیم‌های تخصصی تعمیرات در بخش خشکی و فراساحل پایش و تعمیر شدند.

وی افزود: باتوجه به ضرورت بهسازی تجهیزات فرایندی، پایش همه جانبه قطعات و تجهیزات و افزایش ایمنی در روند تولید پایدار گاز، در برنامه تعمیرات سالانه ۱۴۰۲، تعداد زیادی از دستورکار‌های مشخص‌شده، در نوع خود منحصر به‌فرد و برای نخستین‌بار در طول عمر بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی، با رعایت الزام‌های ایمنی، بازرسی و مهندسی و با توانمندی کامل تیم‌های تعمیرات پیاده‌سازی شدند.

خزایی با بیان اینکه در تعمیرات سالانه ۱۴۰۲ بیش از ۹۲ هزار نفرساعت کارکرد بدون حادثه ثبت شد، افزود: براساس بازرسی‌های صورت‌گرفته در طول سال و صدور دستورکار‌های تعمیراتی، تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۴ مورد دستورکار با پیشرفت میانگین بیش از ۹۸ درصد (وزنی) انجام شد.

وی با بیان اینکه با بهره گرفتن از تخصص و تجربه کارکنان تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس و توانمندی شرکت‌های داخلی، ۲۰۰ میلیارد ریال در تعمیرات اساسی سال جاری صرفه‌جویی شد، گفت: این تعمیرات در نتیجه کار گروهی منظم به ثمر نشست و با توجه به تجربیات ممتاز و ارزشمندی که در مدت زمان اجرا کسب شده، می‌توان در دیگر زمینه‌های عملیاتی مشابه و سایر شرکت‌ها نیز از این تجربیات در سال‌های آتی بهره‌مند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.