رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای احقاق حق خبرنگاران بزودی شعبه ویژه حل اختلاف اصحاب رسانه در این استان راه اندازی می شود.

 حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در دیدار با مسوول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به مطالبه چندین ساله اهالی رسانه از دستگاه قضایی استان به منظور ایجاد شورای حل اختلاف ویژه که امکان صلح و سازش در دعاوی ویژه فعالان این عرصه را داشته باشد قدم نهایی برای تحقق این خواسته در حال برداشته شدن است و به زودی این شعبه آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: انتقاد از مسوولان و یا ادارات باید سازنده همراه با پیشنهاد باشد به گونه‌ای که بتوان مشکلات جامعه را حل کرد در واقع مطالبه‌گری خبرنگاران باید با دلایل کافی بوده تا پرونده‌ای که به جریان می‌افتد را تا انتها به نتیجه برساند.

وی تاکید کرد: باید اصحاب رسانه قبل از انتشار اخبار انتقادی، موازین قانونی را بررسی و پس از کامل بودن ادله موجود خبر را منتشر تا گرفتار قانون نشوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تنویر افکار عمومی را از جمله انتظارات دادگستری از رسانه ها عنوان و تصریح کرد: امروز رسانه ها در قلب جامعه حضور دارند و اعتقاد ما این است که اصحاب رسانه چشم بینا، گوش شنوا و چشم بینای جامعه می باشند که بر همین اساس از این ظرفیت می توان برای تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مردم بهره گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۲۷۵ خبرنگار فعال عضو بسیج رسانه هستند که در راستای تشریح خدمات و دستاوردهای نظام تلاش کرده و مسوولیت مهمی در راستای جهاد تبیین دارند.

پوریا یاسینی افزود: ایجاد شورای حل اختلاف خاص رسانه ها می‌تواند مسیر را برای فعالیت بدون اغماض رسانه ها فراهم کند.

وی گفت: بسیج رسانه برای انعکاس بیشتر فعالیت های دستگاه قضا و پرونده های مهم به ویژه در حوزه سوت زنی آمادگی کامل دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.