رئیس فدراسیون هندبال گفت: هندبال در استان زنجان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی است و باید زمینه رشد و توسعه بیشتر آن را با جذب حامیان مالی فراهم کرد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات هندبال استان زنجان، با بیان اینکه وضعیت هندبال استان بد نیست، اضافه کرد: این استان ۲۲۲ ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی دارد که آمار خوبی نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیات رئیسه هندبال استان در جذب‌ حامیان مالی اهتمام لازم را داشته باشد، ادامه داد: رئیس هیات با توجه‌ به رای گیری امروز جلسه ای را با خانواده هندبال استان برگزار کند و انتقادهای وارده را مورد بررسی قرار دهد.

پاکدل افزود: در صورت جذب حامی مالی، تیم هندبال جوانان زنجان برای حضور در لیگ ۲ کشوری از پرداخت ورودی معاف می شود.

وی همچنین به آمار داوران و مربیان هندبال استان به‌ترتیب به تعداد ۱۳ و ۱۰ نفر اشاره کرد و گفت: این رقم بسیار پایین است و امیدواریم با همدلی و هم افزایی این رشته در استان توسعه یابد.

این مسئول با بیان اینکه هیات های شهرستانی قلب تپنده ورزش استان ها به شمار می‌روند، افزود: حضور نداشتن نمایندگان شهرستان ها در مجمع انتخاباتی جای سوال دارد و باید این موضوع بررسی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به تکرار شدن انتخابات رییس هیات هندبال استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا و بی سابقه دانستن این اقدام، ادامه داد: توسعه این رشته در استان در گرو توجه به استعدادهای شهرستانی است.

جواد بازرگان افزود: در زمان حاضر ۵۲ هیات ورزشی در استان فعال است و در این میان نبود اعتبارات کافی برای اعزام تیم ها به ویژه تیم های هندبالی به مسابقات کشوری،‌ مدیران ورزشی استان را با چالش مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد : اعضای هیات هندبال استان با هم افزایی و نقش آفرینی بیشتر باید زمینه شکوفایی بیشتر این رشته را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.