بخشدار بفروئیه گفت: مرحله اول طرح کاداستر برای تعویض سند‌های مالکیت اراضی بخش بفروئیه انجام شد.

 فخرالسادات آقایی بخشدار بفروئیه گفت: مرحله اول طرح کاداستر برای تعویض سند‌های مالکیت اراضی بخش بفروئیه به سند تک برگ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک میبد و مردم انجام شد.

او افزود: قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی در سال ۱۴۰۱ در بخشداری بفروئیه با مستقر شدن نماینده طرح به عنوان رابط بخش و اداره ثبت اسناد و املاک راه اندازی شد و با همکاری مردم عملیات حدنگاری زمین دارای سند انجام شد.

بخشدار بفروئیه  اظهار کرد: هم اکنون مرحله اول عملیات با حد نگاری زمین‌های دارای سند انجام شده‌است. 

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد نیز در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری بام میبد گفت: طرح کاداستر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به سازمان ثبت املاک و اسناد کشور برای تثبیت مالکیت و جلوگیری از تضییع و دست اندازی به املاک در سال ۱۴۰۱ شروع شد.

یوسف جعفری افزود: این طرح در سال گذشته با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شروع شد و امسال نیز با نظارت جهاد کشاورزی در راستای اولویت به تثبیت اراضی زارعی و مرغداری‌ها و دامداری‌ها در حال انجام است.

او با درخواست از شهروندان برای مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک و اقدام به تعویض اسناد دفترچه‌ای مالکیت املاک به سند تک برگ، تصریح کرد: با صدور اسناد تک برگ، دیگر هیچ گونه خدماتی به سند‌های دفترچه‌ای مالکیت املاک ارائه نمی‌شود.


رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد اظهار کرد: طرح حدنگاری شهید سردار سلیمانی تاکنون در رکن آباد، مهرآباد، بیده، بفروئیه و حسن آباد انجام شده‌است.

به گفته سید مهدی امینی مجری دفتر حد نگاری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بخشداری بفروئیه، طرح کاداستر در بفروئیه در آذر ماه ۱۴۰۱ شروع شد. تا آخر اسفند سال گذشته حدود ۶۰۰ پرونده به اداره ثبت میبد تحویل داده شد ۱۵۰ پرونده سند از اداره ثبت تحویل داده شد. بعضی اراضی هم نیاز به نقشه برداری با جی پی اس داشت که تاکنون ۲۱۰ فقره پرونده طی ۱۲ روز نقشه برداری از طریق جی پی اس و حدنگاری شد.

او اظهار کرد: مرحله اول طرح مرتبط با اراضی دارای سند، مرحله دوم نیز در قالب سند دار کردن اراضی بی سند و دارای قولنامه عادی با تشکیل پرونده در اداره ثبت اسناد و املاک و ارجاع به هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند و آگهی و کارشناسی اجرا می‌شود. 

امینی گفت: هر پلاکی دارای مختصاتی است و بعضی از املاک مشاعی هستند. با صدور اسناد تک برگ امنیت خاص برای اراضی تامین می‌شود.

منتظری نفشه بردار پیمانکار اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد نیز گفت: نقشه برداری با GPS می‌شود و نقشه‌ها پس از آماده شدن به اداره ثبت ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.