معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: ۴۰ معتاد متجاهر با هدف تامین امنیت، حفظ سلامت و بهداشت شهروندان و بازپروری افراد مذکور، طی هفته گذشته از سطح شهر جمع آوری و تحویل کمپ ماده ۱۶ بهزیستی شده است.

حمید علیرضایی اظهار کرد: معتادان متجاهر خرم آباد معمولا در مناطقی همچون اطراف رودخانه کرگانه، گل سفید، دره اسدآبادی و علی آباد تردد دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ معتاد متجاهر در خرم آباد شناسایی شده است افزود: کمپ ماده ۱۶ بهزیستی خرم آباد مخصوص جمع آوری معتادان متجاهر است و با توجه به محدود بودن ظرفیت پذیرش، بسته به تخت‌های خالی که در اختیار دارد درخواست پذیرش می‌دهد و خدمات شهری شهرداری خرم آباد به همراه نیروی انتظامی همان تعداد معتاد متجاهر را جمع آوری کرده و برای بازپروری به کمپ می‌سپارد.

علیرضایی اضافه کرد: واحد خدمات شهری شهرداری در هنگام اجرای طرح، به صورت ۲۴ ساعته به همراه نیروی انتظامی در مناطق مختلف پاتوق معتادان متجاهر حضور می‌یابد و نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه کمپ ماده ۱۶ بهزیستی شهرستان ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را دارد عنوان کرد: پس از جمع آوری معتادان، اقدام به غربالگری آنان شده و بسته به وضعیت؛ از سه تا ۶ ماه برای بازپروی نگهداری می‌شوند.

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر در استان وجود دارد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیده اند و فاقد سرپناه هستند که شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آن‌ها به صورت رایگان هستند و معتادان سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

برچسب ها: معتادان ، بازپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.