رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مردم ورزقان با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین دمای پاییزی استان را طی امسال تجربه کردند.

آقای امیدفر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کلیبر، هوراند و مرند با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان آذربایجان شرقی بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک‌ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید.

وی اعلام کرد: با توجه به پایداری نسبی هوا در چهار روز آینده در استان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در استان حاکم بوده و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی از جمله تبریز و مراغه می‌شود.

وی اظهار کرد: از اوایل روز جمعه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در برخی نواحی استان موجب افزایش ابر، احتمال رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.